Gå til innhold

hvor ofte besøker dere besteforeldrene?

Anbefalte innlegg

jeg har foreldrene min ca 5 min unna med bil... de kommer derfor en del innom til oss...er innom iallefall 1 gang i uken... gjerne to-tre ganger også..jeg syns det er kjempe koselig..og syns det er viktig at datteren vår blir kjent med dem fra hun er liten... søsteren min og broren min kommer også innom iallefall en gang i uken... vi har ikke vært noe særlig på besøk til dem siden datteren vår ble født.. kanskje 2 ganger..så har jeg vært der alene med datteren vår når sambo har vært å trent. vært på fest osv... så er det foreldrene hans..han har skilte foreldre..de kommer aldri på besøk her..ikke søskene hans heller... så han sier heletiden at nå er det 2 uker siden vi var hos mamma...tror hun vil treffe barnebarnet sitt....og at vi trenger ikke dra til mamma og de pga at de kommer jo hit så ofte..men syns det er teit at de skal bli "straffet" for å komme masse på besøk her... jeg sier til ham at han kan jo be moren komme hit... men det vil han ikke ( for han vet vel at hun ikke kommer)... i dag sa han at det var mer stress for dem å komme hit siden de ikke bodde så nærmt som mine foreldre... ( det tar vel ca20 min å kjøre)...da sa jeg at det er jo like lang vei for dem å kjøre hit som for oss å kjøre dit... men det ville han ikke høre snakke om..blir så irritert.. hvorfor skal han alltid gjøre alt for moren og ikke få noe tilbake liksom...??arrgh..og når vi er der må vi alltid være der så lenge... det er det værste jeg vet å være der.. mye kjekkere å være hos faren hans... men men....

ble langt å rotete... det jeg lurer på er hvordan har dere det?

Fortsetter under...

Hei!

Er enig med deg om at det er vel like stress for dere å dra dit, som for hun å komme til dere??

Vi har foreldrene våre like langt unna (5-10 min med bil), og de er omtrent like flinke til å komme på besøk hit. VI blir også bedt både til mine foreldre og til svigers ganske ofte. Syns det er kjempekoselig! Og veldig deilig å bli bedt bort for da slipper man å lage middag etc selv ;-)

Ber hun dere på besøk?? Hun kan da vel ikke bare regne med at dere tropper opp med barnebarnet hvis hun ikke viser noe interesse?

Gutter og mammaene deres forresten: håpløst! Mammaen hans har alltid rett uansett... Men jeg er kjempeheldig og har en super svigermor!

hun ringer aldri iallefall...vet at han pleier å snakke med henne av og til på msn faktisk..hehe...syns det er veldig rart jeg... jeg snakker med mamma hver dag.... faren hans ringer mye oftere..han jobber veldig mye og er derfor han ikke kommer på besøk så ofte...men til gjengjeld så har de veldig ofte familiebesøk (alltid besøk når noen har bursdag....og hele slekten er inviteret) så vi er i sånn besøk en del... som er veldig koselig....

syns jo det er greit å dra på middagsbesøk..men syns også det er greit at de kan komme innom en tur sånn at vi slipper å komme på middag...da må vi allid være der så mange timer......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...