førstebarn77 Skrevet 17. juli 2006 #26 Skrevet 17. juli 2006 Hei! Jeg har ca 5-6 uker igjen, lagt på meg ca 16-17 kg. Var slank før, håper å komme fort tilbake i normalen..
NEI-TIL-LAKEN Skrevet 17. juli 2006 #27 Skrevet 17. juli 2006 11 kg, men så har jeg ikke gått opp et gram siden jeg fikk svangerskapsdiabetes! har vore veldig påpasselig med kosten da, og spist hver 3-4 time....! ikke spist sukker og andre ting en skal unngå ved dia. hadde jeg ikke fått sv.diabetes hadde jeg nok vært dobbelt så mye, for jeg la fort på meg denne gangen...sist gang la jeg på meg totalt 12,5 kg, og når jeg var i samme antall uker denne gang var jeg mere enn dobbel så tung som sist..! mener antall kg ikke har så mye å si..for vann veier mye, unger kan være store og små, en kan ha tung eller lett morkake osv...! jeg har ikke særlig med vann denne gangen...det hadde jeg sist..., og vann kan jammen ha mye å si for antall kg!... bare en får det av seg etter fødsel, får det være individuelt hva som er mye og lite...!
Gjest Skrevet 17. juli 2006 #28 Skrevet 17. juli 2006 32+5 og opp 15 kg.. også slank i utgangspunktet (57 kg, 172 cm høy..). kiloene legger på seg i rykk og napp, uten sammenheng med hva jeg spiser. prøver å ikke spise for usunt da, det setter vel baby pris på.. kiloene sitter bare på midten av magen, så da gjør det ingenting. håper det går greit av igjen da.
Gjest Skrevet 17. juli 2006 #29 Skrevet 17. juli 2006 jeg er to dager på overtid og har lagt på meg 16 kg..
GuttemammaX3 Skrevet 17. juli 2006 #30 Skrevet 17. juli 2006 Jeg har 48 dager igjen og har lagt på meg 8 kg fra startvekt som var 65 kilo (hvis jeg teller med de 5 jeg gikk ned de første tre mnd har jeg lagt på meg 13:( ) Går jo bare raskere og raskere oppover jo nærmere termin jeg kommer, men får håpe amming er like god "slankekur" som mange påstår:)
Nickita har nå to jenter :-) Skrevet 17. juli 2006 #31 Skrevet 17. juli 2006 Jeg har 39 dager igjen og har lagt på meg 8,5 kg. Føler meg også stor og tung men trøster meg med at snart er over. Det er jo magen som er så stor og gjør at jeg føler meg veeeldig stor. La på meg 12 kg. sist og de forsvant utrolig fort etterpå. Så jeg stresser ikke med kg.
* Zoë * Skrevet 17. juli 2006 #32 Skrevet 17. juli 2006 29 dager igjen og 7,3 kg opp. Var hos legen i dag og veide meg. Vekten hos jormor, lege og naboen viser forskjellig, så jeg har vært litt usikker på hvor mye jeg har gått opp. Jeg trodde det var mer. Greit at det ikke er så mye, for det skal av igjen også. Gikk ikke ned noe særlig etter forrige fødsel, men det kan være fordi jeg var så ekstremt sulten hele tiden. Jeg åt som en elg døgnet rundt.
pippi78 & prinsessa :) Skrevet 17. juli 2006 #33 Skrevet 17. juli 2006 Har vært sinnsykt dårlig nesten hele veien, særlig de fem første mnd. Men har kjempet hardt for å spise noe hele tiden selv om jeg har kastet opp. De første tre mnd var det ca 5 kg ned. Så kom jeg meg opp på normal vekt etterhvert, og nå er jeg ca 12 kg i pluss og kjempe fornøyd! Var så sinnsykt stressa og redd for at jeg ikke skulle legge på meg lenge men de kom da likevel de kg'ene
haater husarbeid Skrevet 17. juli 2006 #34 Skrevet 17. juli 2006 Uke 35 og opp 10 kg hittil. Opp 12,5 kg i sist svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2006 #35 Skrevet 17. juli 2006 Opp 7 kilo, 21 dager igjen. Lagt på meg to kilo siste uken, endel vann i kroppen. Hadde litt å gå på nå da, la på meg 20 i forrige sv.skap, klarte ikke gå med mer enn 8 da, men levde lettvint med restaurantmat..........og så slutta jeg å røyke da. Satser på å være flinkere nå. ;o)
Antiqueen Skrevet 17. juli 2006 #36 Skrevet 17. juli 2006 60 dager til termin (med nummer to), lagt på meg 10 kilo, men veide bare 46 i utgangspunktet, så det er jo bare flott
Birthemor, mamma til 2 ;) Skrevet 18. juli 2006 #37 Skrevet 18. juli 2006 hei hei det viktigste er vel ikke hvor mye vi legger på oss vell... men at baby har det bra jeg har 1 uke igjen , og har lagt på meg 15 kg. - men viede bare 50 før jeg ble gravid, og er nesten 170 høy. så jeg håper jeg holder meg rundt denne vekta når baby er født også.. kunne tenkt meg å fått bort magen da , men sånn ellers er jeg skikkelig fornøyd har jo endelig fått pupper og romåpe he he... stå på jenter
Linda - mor til to! Skrevet 18. juli 2006 #38 Skrevet 18. juli 2006 Dette svangerskapet har jeg ikke gått opp noe i forhold til det forrige! Har lagt på meg ca 15 kg til nå (uke 34), og synes det er fantastisk! Jeg plages ikke, vet at det blir borte igjen. Sist gikk jeg opp nesten 40 kg. Helt horribelt, men forbrenningen stoppet - og det gjorde ikke sulten. Så mine 15 kg nå bærer jeg med et stort smil, og tenker ikke på de, da jeg kjenner at bebis inni her har det knall, og formen min er på topp! Og det er lite man legger på seg nå på slutten også.. Lykke til, og ikke tenk på vekten. Den blir borte i amming og trilleturer og litt mosjon er heller ikke å forakte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå