Gå til innhold

Sex i svangerskapet


Mi tesoro *220307* *101109*

Anbefalte innlegg

Kan noen berolige meg med at det ikke er farlig med sex tidlig i svangerskapet? Jeg har hørt at dette ikke er farlig, men tenker naturligvis på om dette på noen måte kan skade det lille embryoet... Litt smånervøs nå ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe jeg har litt problemer med. Har jo hørt at det ikke skader, men man vil liksom være så forsiktig vettu....

 

Har ikke lest ett sted at det kan være farlig, så jeg trur du med sikkehet kan ha sex, men det skal ikke være så "hardsex" da....leste det et sted at man må være litt forsiktig liksom.....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære Mi tesoro.

Du kan ha så mye sex du vil i svangerskapet! Faktisk så er det bare sunt med bevegelsene, og orgasme gir god blodgjennomstrøm til livmoren! Gro Nylander skriver litt om dette i sin kjekke bok "På vei".

 

For at sex skal være farlig, må man drive det ekstremt langt, og det gjør man normalt sett ikke. Det viktige er at du har det bra og nyter det. Alt du liker, liker barnet!

 

Kos deg, det gjør jeg :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kos som normalt i forrige svangerskap, gjennom hele svangerskapet.. Og det gikk kjempefint.. Så vi gjør det samme denne gangen,, vi koser akkurat når vi måtte ønske.. Er ikke voldsomt forsiktig heller,, bare normal god sex..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også tenkt på dette og ble beroliget av at jeg har lest flere steder at det er bare bra å ha sex. Det reduserer blant annet stress og derfor også sa. Og som de andre sier her, tror jeg at så lenge du har det bra så har den lille spiren det bra!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Ble bare litt bekymret jeg...

 

Men - da koser vi som normalt i fremtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...