Storebror og Lillebror Skrevet 16. juli 2006 #1 Del Skrevet 16. juli 2006 Vi kjøpte oss enebolig høsten 2004 og overtok huset en måned før Herman kom til verden. Huset måtte totalrenoveres både ute og inne, men det var et slikt prosjekt vi ønsket. Jeg elsker å pusse opp og se resultater- og er til min manns store fortvilelse selvfølgelig alltid på jakt etter et nytt oppussingsobjekt. Nå er vi ferdige inne og i full gang ute (dvs. pga et ufrivillig husdyr er det nå full stopp i hageprosjektet). For min del må jeg si at jeg er meget overrasket over antall ufrivillige husdyr vi har hatt dette året vi har bodd i vårt nye hus. Første oppdagelse var store ekle edderkopper (søk på internett sier at arten heter husedderkopp), så ble det høst og da flyttet musene inn, så kom vinteren og maurene dukket opp på badet (sikkert pga varmen- og vi snakker tusenvis), sommeren kommer og vepsene har flyttet inn like over sittegruppen på verandaen (= null spising ute, om man ikke vil bli terrorisert da)- og nå har vi jammen med oppdaget et nytt dyr. Dette er på størrelse med en mellomstor hund og bor under terrassen. I tillegg er det er rovdyr. Det viser seg at vi har et GREVLING-hi under terrassen. Hvor kult er det? Og hva er oddsen for det? Vi bor i et tettbebygd boligfelt med små tomter. Vår tomt er 350 km2! Nei, i morgen skal jeg ta kontakt med viltnemda i kommunen og be dem om å komme å fange dette beistet. For å si det sånn; jeg går ikke ut i hagen før dette husdyret er borte for godt!De andre kan jeg leve med, men ikke dette. Andre med ufrivillige husdyr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 17. juli 2006 #2 Del Skrevet 17. juli 2006 Det var ikke rent få dyr dere samler på heller!! Vi har nok ikke like mange som dere, nei, men vi har en del edderkopper og veps rundt forbi, men ikke mer enn at det er til å leve med... Håper dere har funnet noen middler for å bli kvitt de største mengdene husdyr! HAr de kommet og fjernet rovdyret nå? Uff, ikke noe kjekt å bli buret inne! (dere altså, ikke dyret.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre små & mammaen Skrevet 17. juli 2006 #3 Del Skrevet 17. juli 2006 Jøss, det var mange ufrivillige husdyr gitt.. Kanskje de har hørt uttrykket "hvor der er hjerterom ,er der husrom"? Grevlingen synes jeg hørtes litt skummelt ut ja. iIIIIIIiiiiik!! *grøss* Håper de får fanget den, så den kan finne seg et nytt sted å bo, som er litt mindre folksomt .-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frida♥ Skrevet 17. juli 2006 #4 Del Skrevet 17. juli 2006 Nei ingen ufrivillige husdyr her (annet enn kålorm som spiser opp tomatplanten jeg skal passe for ei venninne..) men lykke til med grevlingjakten, det kan jo bli spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vb-76 Skrevet 17. juli 2006 #5 Del Skrevet 17. juli 2006 oj da, det var mange dyr. Vi har levd med grevling under terrassen i flere år her. Ikke noe koselig. MEn vi har bare sett den på kvelden og natta. Den er jo et nattdyr. Vi kontaktet viltnemda og dyrebeskyttelsen og de kunne ikke gjøre noe, for grevlingen er fredet. Og de påstod at uansett hvor langt av gårde de kjørte den, så ville den finne tilbake. Nå er det noen år siden sist vi har sett grevling her, så vi trodde den hadde flyttet. Helt til samboer så en på nesten en meter! Det er stort! Men den bor ikke hos oss lenger. Hvor den holder til vet vi ikke. Nei, det var ikke noe koselig når den bodde under terrassen. Vi hadde hund da, flere av naboene også.. Men den tok heldigvis ikke noen av de. Nabohunden stod en gang snute mot snute med en grevlingunge, midt på dagen. Den var heldigvis for dum til å angripe! Håper dere har bedre hell med å bli kvitt grevlingen! Håper å få høre fortsettelsen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 17. juli 2006 #6 Del Skrevet 17. juli 2006 En vel så liten dyrehage kan du starte. Hehe Men så kjipt med en grevling under terassen da. Ikke kan dere leke i hagen, eller på terassen. hmmm - ja får håpe der kan få den bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Storebror og Lillebror Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 17. juli 2006 Har tatt knekken på alle de andre ufrivillige husdyrene og nå står grevlingfar for tur. Kontaktet viltnemda i dag, men de var lite villige til å hjelpe. Fikk da beskjed om at en grevling ikke var farlig og at det var et nattdyr, ingenting å bry seg om. Fortalte så at vi holdt på å renovere hele hagen og skulle fjerne alt av busker, trær og terrasse og spurte om vi ikke trengte å være redde for å bli angrepet når vi tok oss inn i "hjemmet" hans. Ehhh....jo, men vi har ikke midler eller kapasitet til å hjelpe til her. Greit for oss det, kjenner flere som jakter så å få tak i en jeger er no' problem. Fikk beskjed om at grevlingen er fredet til 21.august, men om dyret er til sjenangse og ødelegger (grevlingfar gjør jo det for oss....) kan man fange dem tidligere. Så nå er jeger og felle "bestilt"- og grevlingfar lever sine siste dager. Og snart kan vi holde på i hagen igjen:o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zadine Skrevet 18. juli 2006 #8 Del Skrevet 18. juli 2006 Vi oppdaget for 2 uker siden at vår kjære Pinne Line som bor i hagen vår har fått seg småtroll, ikke få heller, hun har 6 små som hun holdt på å flytte inn i uthuset vårt for et par uker siden. Jeg håper de lever opp alle 6. Det koselig med pinnsvin i hagen. Så hos oss er det bare koselige dyr (bortsett fra insektene da) Lykke til med husdyra. Personlig liker jeg ikke tanken på at grevlingfar lever sine siste dager, men jeg ville nok ikke likt å ha ham i hagen selv heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå