Gå til innhold

Er det noen fra Juni-klubben (2006) på Barnimagen her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei:)

Jeg var på juni klubben...hadde termin 9. juni fikk 22. juni:) Hadde nicket bebbisimagen (tror jeg...hihi...plutselig ble jeg usikker...)

Her går alt bare bra:) Etter en del fumling med ammninga...nå spiser han så bra som bare det:) Han har hatt litt mageproblemer, men har gått til en fyr som masserer og trykker litt her og der (refleksolog heter det visst) og nå er det mye bedre. Vi skal 1 til 2 ganger til så skal han visst bli helt kvitt vondtene i magen sin:) Ellers er det helt strålende å ha lille gullet i hus;) Vi storkoser oss:)

Hvordan står det til med dere da?!?!

Hei! Husker nicket ditt ja ;-) (hvis det var det da..he he..Ammetåke??)

Theodor kom faktisk på termin han, jeg ble satt igang pga svangerskapsforgiftning den 16. juni -men han brukte laaaang tid og måtte tilslutt hjelpes med vakum (au!) SÅ han kom den 17. Juni kl 00.46 om natta. Han veide 4040 gr og var 53 cm lang og 35 rundt hodet. Stor og fin med masse hår!

Vi har det bare bra, begynner å gå seg til litt nå liksom. Har også hatt endel tull med amminga. Måtte bruke brystskjold de første ukene, men nå har jeg klart å venne han av med det! Man er ikke forberedt på hvor tøft det kan være med amming! Holdt på å bli koko i begynnelsen. Han ville ikke suge og jeg hadde ikke melk. Slitsomt!

Men nå går det heldigvis på skinner! Han sover godt om natta , og magen begynner å gå seg til tror jeg. Litt mindre gråting de siste dagene...Fælt å se når de har så vondt assa.

Vi har det også helt fantastisk, og koser oss med den lille engelen!

Hei igjen:)

Husker nicket ditt også:)

UFF!!! Vakum?!?! Det må ha vært grusomt?!? Jeg begynte med rier kl 05 på morran den 21. juni jeg...var 10-12 min mellom til kl var ca 18...da ble det plutselig 4-6 min...men da vi kom til sykehuset var det NULL åpning!! Men etter en sprøyte å låret og et par tre piller begynte ting å dra seg til...brukte tida si han også ja...lå 55 min med press rier...da trua de med å klippe etc...å nei å nei...da fikk jeg "trøkt" han ut!!!! kl 09.04 den 22. juni ble han født...4120 gram, 53 cm lang og 35 rundt hodet..så våre gutter var ganske så like store ser jeg:)

Jeg hadde tydligvis for mye melk jeg...da jeg kom hjem fra sykehuset dro vi rett til et apotek for å kjøpe pumpe..(etter et forsøk på en pumpe svigers hadde liggende, som ikke akkurat gjorde jobben!! blod spruten sto av puppen...AUUUUU!!!!) men...etter fått pumpa meg litt med den nye pumpa gikk det litt lettere men det er ikke før for noen dager siden ting ordnet seg skikkelig med amminga...:) deilig å få det til...skikkelig frustrerende i begynnelsen!

Deilig at han sover om natta da? Når legger du han og når våkner han for litt mat?!? Her er det helt kaos i tider etc..har ikke noe faste ti enda vi...:(

Heisann!

Jeg hadde termin 30.juni og fødte ei prinsesse den 20.

Hadde et par luksus-uker etter at hun var født, mens det nå har begynt å bli litt mer slitsomt med mye skriking, pressing/stønning (tror hun har en del magevondt :( , og veldig underskudd på søvn på oss foreldre.. Jeg klarer ikke sove på dagtid, og mat vil hun ha hver 2-3. time, så nettene blir ikke særlig komfortable de heller. Skal kjøpe miniform-dråper i morgen og se om det har noen effekt...

Moro å fortsette litt kontakt mellom oss juni-mødre - var jo veldig spennende å følge med på dere den siste tiden!

Hei igjen!

Au, blod ut av puppen! au au au au... Heldigvis sprengte melka mi på med en gang vi kom fra sykehuset, så da måtte jeg også ordne en pumpe etterhvert. Det var dritvondt i begynnelsen med den sprengen og amminga, men nå har det regulert seg ganske bra.

Ja, vakum var HELVETE! Jeg slapp den lange tiden med åpningsrier som bygger seg opp, men de tok vannet mitt så jeg fikk KJEMPE-rier med en gang. Hadde faktisk 5-6 cm åpning før de tok vannet og det hadde ikke gjordt noe vondt. (rart så forskjellig dette er!) Men på drypp var riene mine så sterke at etter 4 timer med 5 stk på 10 min skrek jeg etter epidural. Det var himmelsk! 7 timer etter vannet ble tatt hadde jeg 10 cm åpning men han lå så langt oppe. Begynte å presse kl 22,(satt igang kl 11.30) men han var ikke ute før 00.46. Hadde elendige pressrier som ikke var lange nok, derfor tok det vannvittig lang tid. Presset i over 2 timer, da MÅTTE de bruke sugekopp. De klippet meg oppover, nedover og innover - for det ble visst litt stress på slutten der. Dette merket ikke jeg noe til, for jeg hadde så vondt fra før. Han satt seg faktisk fast midt i ..., og satt der i verdens lengste ri-pause (4 min) mens jeg ropte alle de styggeste banneordene jeg kan huske å ha hørt! De fikk han fort ut, og alt gikk heldigvis bra. litt over 13 timer tok det alt i alt. Puh! Glad det er over!

Har hatt ganske problemer med smerter i sting nedentil i etterkant, og har nesten ikke kunnet gå. Veldig smertefullt, men er heldigvis nesten helt normalt igjen nå. Livet er faktisk helt fullkomment!

Vi driver og prøver på å legge han tidligere og tidligere, men foreløpig er det vel etter mating kl 21-22. Så skal han som regel ha mat ved 24 tiden, 04 og rundt 8. +/- en time... Ikke alltid han spiser kl 24, og da våkner han rundt 03... Vil prøve å få han til å sove lenger og lenger og forhåpentligvis hele natten etterhvert! (håpe håpe..)

Vi har ihvertfall klart ganske bra å skille dag-soving og natt-soving, og vil prøve nå å innføre et "legge-rituale" etterhvert. Men det er vanskelig for han er jo fortsatt så liten :-)

Men nå ble dette veldig langt!! jaja, vi snakkes mere håper jeg! Må legge meg jeg :-)

natta!

Annonse

Hei endorfin-marit - jeg husker deg og!

Gratulerer med prinsesse! Håper det ordner seg med magen snart ;-)

Må legge meg nå, men vi snakkes mer i morgen eller senere! Gøy om man kan holde litt kontakt ja!

klem

Heihei!

Jeg var også en juni-klubber, med termin 22.juni, men småtten hadde det travelt og kom den 25.mai istedet, så vi har hatt han hos oss ei stund allerede :) Akkurat 7 uker idag. Vi hadde også to rolige uker til å begynne med hvor småtten bare sov, men så kom lufta i magen og stjal roen....Så stakkars lillegutt sover maks et par timer på dagtid, men heldigvis litt mer på natten. Så det har vært lite pludring på lillegutt fram til nå, men vi aner bedring. Idag fikk vi endelig det første smilet! Deilig!

Jeg var også med i juniklubben. Hadde termin 18. juni og lille Andrine kom den 21. juni.

Hadde en veldig fin fødsel selv om den varte i 12 timer. Følte meg godt forberedt sånn mentalt sett så den ble akkurat slik jeg ønsket.

Lå noen timer i badekaret, fikk akupunktur før de tok vannet og da gikk jeg over på lystgass. Det funket kjempebra for meg :o)

Absolutt ikke det verste jeg har vært med på så det var ikke avskrekkende.

Snuppa slet med å ta puppen så det ble en periode med såre brystvorter og banning for min del. Nå er det økedøgn på gang og det er ganske slitsomt.

Men, koser oss veldig da, så kan ikke klage :o)

Hei igjen mammaen til Theodor 17.06.06

Uff a uff a uff!!!! Trodde jeg hadde hatt det jævlig under fødselen jeg...men fytti...stakkars deg...sååå mye greier...!!! Godt å høre at det står bra til nå da...etter forholdene i allefall:)

Vi har som sagt ingen legge rutiner enda...er så vanskelig...han kan sove i 1 t eller opp til 4 timer på dagen...opptil flere ganger...så det er vanskelig å ha et bestemt klokkeslett vi legger han...føler liksom han må ha mat rett før han legger seg!?!? eller er det helt feil? kan kanskje prøve å gi han mat kl 19 +/- og så legge han...men noen ganger sover han da...og da er det fryktelig vanskelig å vekke han...sover som en stein...han har sovi 6-7 timer på natta flere ganger nå...det har vært utrolig deilig:) mener så opp og ned så våger ikke glede meg for tidlig...

litt vanskelig å vite hvordan man skal gjøre dette med legginga syns jeg...er førstegangs og ganske grønn på dette området!!!:) skulle veldig gjerne fått til litt rutiner...på dagen også...men det kommer seg vel litt etterhvert vel?!?!?!? håper det i allefall:)

Driver og tester baby call i kveld...kjøpte den i går...får det ikke helt til vi...hihi...flyr opp og ned trappen for å teste...:) må se litt på det i våken tilstand i morgen tror jeg...hihi...stup trøtt nå:)

Bra at det er flere fra juni klubben her...:) Koselig å holde kontakten:) Kanskje prøve å være litt mer aktive inne på juni klubben her??!!?

Natti natt:)

Hei hei. Jeg var også i juni klubben. Hadde termin 22.06.06 og ble igangsatt den dagen. Min lille Michelle kom til verden 23.06.06

Hun har fått kolikk, men ellers er alt veldig bra her. Vi koser oss veldig med datteren vår! :)

Det er godt å høre at alle juni mammaene har det bra.

Hei hei - jeg er og fra juni-klubben. Har skiftet navn fra Butterfly-prins 25.juni (eller noe i den duren....glemmer fort...)

Jeg ble satt i gang 26.juni og 27.juni kom prinsen vår. Det gikk utrolig fort når vannet gikk og riene startet for fult. På 2,5 time var han ute. Fødselen gikk fint, men var litt problemer etter på. Morkaken kom ikke helt ut, måtte i narkose for å få den ut - og mistet totalt 3 liter blod. Så jeg fikk blodoverføring. Hadde og en del pusteproblemer det første døgnet - så jeg måtte ha oksygentilførsel. Men jeg kom meg fort, og prinsen var det ingen problemer meg.

Hjemme har det og gått veldig bra, ammingen går fint og prinsen vokser fint. Han har og luft i magen, så jeg har kjøpt minifom - funker litt tror jeg i alle fall. Skal en tur til soneterapeut nå i uken (hvis hun ikke har ferie).

Koselig å høre fra dere andre. Kos dere videre i sommer :)

Jeg var også innom Juni-klubben (såvidt...) Hadde nicket 'første gang i juni' der. Hadde termin 15. juni, ble satt igang 20. juni. Har fått en liten engel som sover masse, men våken og sulten stadig vekk da, så blir sjelden mer enn 3 timer søvn i strekk på natten. Men det er verdens nydeligste lille gutt!! :)

Annonse

Var også med i juniklubben(selma 28.06.06). Hadde termin 28, men gutten vår kom 8 juni. Tror jeg har vært heldig med fødsel, amminga, gutten vår, og tida etter. Fødselen starta med at vannet gikk kl 20 07.08. Da dro vi på sjekk på sykehuset. Mens vi var på sykehust begynte jeg å kjenne svake rier. Alt var grei, så vi dro hjem. Utover natta tok riene seg opp. Skulle på kontroll igjen på sykehuset kl 10 nest morgen, og da fikk vi bli. Riene tok seg opp, og gutten kom 17.30, etter ca 30 minutter med pressrier. Hadde selvfølgelig vondt men har allerede begynt å glemme.

Amminga går supert. Han sugde bra bare minutter etter fødselen. Jeg har masse melk. vi har også hatt litt problemer med vondt i magen, men bare noen dagr det har vært nattevåk. (bank i bordet).

Noen junijenter fra Oslo?

Heia,jeg var også med!

Bra med dere?

Bra her ja,men lille odin fikk hard medfart under fødselen, så vi er til kiropraktor og jpobber med saken. Ble tatt med sugekopper og tang etter to døgn i fødsel... Ble en dårlig start for oss, men det ser ut til at kiropraktorbehandlinga har begynt og virke. Har det som kalles kiss-syndrom( assymetri i øvre nakkeledd) Det har gjort til at han plages en del med magen, med luft for det meste..

Ellers så har vi kosa oss masse, og farta mye..hehe

Må roe ned litt...

Noen som er førstegangs i trondheim?

Du annix?

mvh

Hei jenter!

Jeg var også i juniklubben, nick var Petronella *150606*

Gutten min ble tatt med KS 9 juni. Vi har det bare bra, bortset fra at vi også sliter med mage vondt og myyyye pressing og stønning... Mest på natta mellom 03 og 09, jippi for da har vi jo ikke lyst til å sove :o) Men men, tenker at det forhåpentligvis går seg til ganske snart.

Er så stille på juniklubben her inne at det er morsomt å se at det er "liv" i dere fortsatt!!

Hei hei!

Og gratulerer til dere alle sammen! Jeg (vi) var også bimmere på juni klubben! Litt av og på aktive! Nicket mitt var da ønskejenta og prinsen..

Min lille Joakim ble tatt med KS den 7 juni pga seteleie! Vi har det bare bra her hjemme! Begynner å komme litt inn mamma rollen nå! Enda er vi heldige og har ikke hatt sååå mye mage vondt enda, ettersom jeg har prøvd meg frem med forskjellig mat..

Prøver å sitte litt på data'n men merker at det er nå en ny sjef i huset!! hehe. Kos dere alle sammen! Blir bra når det blir litt mer liv inne på juniklubben ja! =)

Klem fra nå:

Var også med i juni klubben :)

Men ble juli mamma da. Hadde termin 26 juni i følge meg selv men jenta lot vente på seg til 2 juli.

Har funnet veien inn hit for ett par dager siden. Fint å se mange kjente gamle nick igjen:)

Oj dette var koselig! Så mange svar! Kjempefint å høre at alle har det bra, med eller uten mage-smerter (!). Alle har vel litt i begynnelsen - mye pressing og stønning her og gitt. Ender som regel i en kjempe-promp!!! hihi! Han er så søt atte ;-)

Men merker godt at det blir bedre med tiden, de siste 4-5 dagene har vært roligere. Ikke så mye skriking.

VI får prøve å holde litt kontakt videre inne på klubb-siden vår kanskje? Føler at alle her inne på dette forumet har barn på 5,6,7 mnd eller eldre. Koselig å snakke med folk som har barn på samme alder, og går gjennom de samme tingene som man selv gjør.

Nå er min lille engel ny-ammet, ny-skiftet og ligger ved siden av meg i sofaen i pysjen sin... Går det an å bli nydeligere? Tror ikke det.. Smokken går rytmisk innimellom, og han ser veldig fornøyd ut. Ligger helt stille og kikker seg rundt. En ordentlig liten engel!

Kos dere jenter - vi snakkes!

Jeg var også med i juniklubben. Men jeg fødte 23. april jeg, da...

Snuppa hadde det litt travelt med å hilse på mammaen sin:-)

Heldigvis gikk det bra, selv om hun var bitteliten. (1465 g). Nå er hun fire kilo, så vi synes jo hun er blitt kjempestor, hehe.

På barnimagen het jeg loan 22.06 forresten.

Nå heter jeg bare

Hei!:-)

Var innom juniklubben jeg også,men holdt mest til på skravlesida:-)Var jeanette m/prinsesse_8juni og jeanette høygravid:-)

Tulla her kom jo ikke før 16 juni...kjempegrei fødsel,kan lese om den og lille trultemor på www.LeahTherese.piczo.com

Var ikke akkurat så aktiv i juniklubben, var vel mest på skravlesiden. Jeg hadde termin 26. juni, men uansett hvor mange kjerringråd jeg fulgte for å sette i gang fødselen, så ville ikke guttungen komme ut før 2. juli :) Han var da en stor og deilig gutt. Veide 5.060 kg og var 55 cm lang. Hadde en drømmefødsel, som var over etter en time, så jeg har vært i super form siden. Det hjelper at han er verdens snilleste, som spiser godt og sover kjempegodt om natten.

Så moro å lese hvordan det går med dere alle sammen!

Godt å høre at det tydeligvis er helt normalt med en del magevondt, nattevåk og stønning/pressing.

Her har hun de siste dagene blitt mye mer "våken" og klar, noe som også har ført til et stort aktivitetsbehov. Hun vil helst bli bysset, bært og vugget hele dagen :) Nå lever vi bare i håpet om at hun snart skal sove litt mer om nettene. Venter også på det første smilet, det burde vel komme snart...? Vi har det i hvert fall veldig moro, ligger i sola i parkene og går lange turer hver dag.

Ååå, som jeg koser meg som mamma, men det er virkelig en 24-timers jobb :) Og den amminga er fortsatt ikke til å bli helt klok på. Blir det noen gang smertefritt??

Jeg bor forresten i Oslo - Gamlebyen. Hvor i byen bor du, Selma? Noen andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...