Gå til innhold

fødselsstipend

ida84

Anbefalte innlegg

Må man søke på fødselsstipend når man har opplyst i den opprinnelige lån - søknaden at man venter barn i løpet av studieåret?

Det er vel for godt til å være sant at dette går automatisk når de har disse opplysningene men...hehe.

Hva er engangsstønad? er det forbeholdt alle nybakte mødre? Må man søke om dette, eller går det "automatisk"?

Fortsetter under...

Hei!

Du må søke om fødselsstipend ja. Det kan du kun gjøre etter barnet er født, og du må sende inn fødselsattest og evt. bekreftelse på permisjon fra skolen med søknaden.

Engangsstønad får du hvis du ikke har krav på fødselspenger fra arbeidsgiver, altså får du det. Den ligger på litt over 33000 og blir utbetalt etter uke 26 tror jeg. Det er trygdekontoret som betaler den. Du må søke til trygdekontoret for å få engangsstønaden.

Lykke til!

jeg har søkt stipend og lån til høsten og nevnte i søknaden at jeg venter barn i november, og da fikk jeg automatisk et brev med brosjyre om rettigheter og et par søknadskjema.

Det sto også at hvis far også studerer så må han også søke foreldretillegg, og det var jo gull info for oss, som begge studerer =)

men man kan ikke søke før det foreligger fødselsattest!

Men du kan søke om engangsstønad 14 uker før fødsel!!

skal du ta perm?? jeg har vært usikker, men nå har jeg funnet ut at jeg tror det blir perm fra jul til jul. Må nesten kose meg med den lille mens den er liten =) skolen stikker ikke av ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...