Gå til innhold

I kveld er det visst min tur til å være deppa...

Anbefalte innlegg

Forholder meg anonym nå.. er igrunn lei meg og "får det ut" her hos dere (ikke lett bestandig å holde på ting selv).

Har igrunn hatt en veldig hyggelig weekend; besøk av mamma og pappa. Vi bor på hver vår kant av landet. Nå som det er sommerferie er det heller ingen jeg kjenner fra studietiden som befinner seg her, og flesteparten har også avsluttet sine studier og flyttet tilbake til hjembyen. "Dumme" meg fant meg en fantastisk kjæreste for en god del år siden, i studietiden. Vi bor nå her i hans hjemby, hvor han kjenner mange og jeg ingen. Har avsluttet studiet mitt nå, og fått jobb. Tviler på at jeg f¨år noen venner utenom arbeidstid der, gjennomsnittsalderen er 50, og jeg er 25! Gleder meg uansett til å begynne å jobbe: ett lyspunkt iallefall.

I går kveld (mens vi hadde besøk av mine foreldre) fant min samboer ut sånn plutselig at han skulle på byen med "gutta". Jeg sa at jeg syntes det var dumt, i og med at vi hadde besøk. Han spurte om min mening, men hadde alt bestemt seg for at han skulle ut. Mine foreldre reiste tilbake til sitt i dag tidlig, og nå sitter jeg her. Min samboer fant ut at han skulle til noen kamerater, jeg fortalte at jeg syntes dte var leit, han var mye ute, mens jeg ikke har noen venner å gå til! Sa også at jeg ikke tror han vet helt hvordan jeg har det for tiden, for jeg har det ikke så veldig bra. han sa likevel hadet og dro ut. Nå sitter jeg her og syter litt til dere, leiligheten ser helt forferdelig ut, og det er selvsagt jeg som må rydde og vaske fordi han ikke er hjemme! ARG! Det jeg kunne tenke meg nå, er at vi egentlig snart begynner planleggingen av barn, kan jo på den måten få nye venner gjennom bim - treff og dib - treff. Vi har det helt fint på alle måter, og jeg føler at barn er neste skritt i forholdet. Vi har ikke snakket om temaet, jeg tror ikke han er klar for det enda (arg). Har jobbet frem til nå, og har nå ferie frem til jeg begynner i ny jobb i midten av august. Vi skal en tur (han en uke, jeg 10 dager) til min hjemby i slutten av juli, men jeg kunne også tenke meg å reise i morgen - det er der jeg har mine venner, men det løser jo ikke problemet å flykte tilbake til de. Vi har alt bestilt reisen i slutten av juli, og vil jo ikke kaste bort penger heller...

Beklager at dere får lese om min triste kveld, men måtte bare få ut noen sterke følelser! Håper dere alle sammen har det bra!

Fortsetter under...

Her er det sjølvsagt lov til å vere deppa og klage litt (eller masse alt etter som!). Forstår korleis du har det, det kan vere frykteleg vanskeleg å bu i mannen/sambo sin heimby der han kjenner alle og du ingen. Hadde det litt på samme måten då vi flytta til Guadalajara, Mexico - det er ikkje kjekt å føle seg einsam!

MEN no skal du jo snart heim og treffe familie og vener! Det kjem til å bli kjempebra!! :) Og i kveld bør du berre ta deg fri frå rydding og vasking (deg kan HAN gjere seinare, sidan han valte å gå ut i kveld!) og berre slaske foran tven med noko godis! Eller ta ein superlang spa-dusj og lese ei god bok etterpå.

Ting blir nok betre når det blir jobb og kanskje ein liten spire på veg (?) Lykke til i alle fall! :)

varme sommarkvelklemmar frå Tigerstaden

Uff ja kjenner til det dere ja.Jeg også flyttet til plassen der typen min kommer og bor.Kjøpt oss leilgihet her og jeg har fått jobb her og blitt kjent med noen her og der.Typen min har mange venner og slikt..har blitt kjent med noen av damene deres men de blir ikke det samme som mine venner.Vil ha ei god venneine har jeg også.

Kjære deg.

Dette var trist å lese,jeg syns ikke at samboeren din har noen åpne antenner på hvordan du føler det!

Han spør om din mening,men drar ut alikevel om du ikke vil det.

Jeg ble egentlig veldig frustrert og oppgitt på dine vegne,og syns at han bør ta seg mer av deg enn sine kamerater. Det hadde jeg syns uansett om du hadde bodd der hele livet ditt å.

Først kommer forholdet,så kommer kamerater,hvis mann har tid og energi. Sånn er det å bli voksen,mann kan ikke få både pose og sekk.

Jeg håper at du setter deg ned og tar en lang prat med din samboer,og får han til å fortstå hvordan du føler det.

Lykke til,klem.

Skjønner deg litt. Bodde selv i min manns hjemland i flere år med min familie og mine venner her i Norge. Jeg flyttet dit for å studere, men da studiene var ferdig og jeg møtte min mann, dro mine venner hjem til sine land... Nå er vi heldigvis i Norge. Og da er det jeg som har venner, og min man har ingen egne, selv om han selvfølgelig har mine da... Forstår godt dine tanker og hvordan du føler deg. Sender deg en stooooor klem!

Tusen takk kjære dere; omtanken varmer allerede! Dere er så greie - babystøv til alle sammen forresten -

Skal virkelig ta meg en prat med ham. Og jeg løfter ikke en finger med husarbeid i kveld... må vel gjøre det i morgen når han er på jobb, men men... ikke i kveld iallefall! Arg at jeg ikke har noe godteri her, og ingen bil (den bruker jo han) og ingen kiosk jeg kan gå til, det tar 40 min å gå til nærmeste bensinstasjon, det gidder jeg ikke...klage litt til nå..

Annonse

Han har ikke kommet hjem enda, sa han ikke skulle være borte lenge, og nå har det gått tre timer... vi hadde lagt planer for i kveld før vi la oss til å sove middag, og etter middagsluren hadde han fått en melding av en kompis og ombestemte seg.. DET ER DÅRLIG GJORT! Jeg bør vel være prioriet 1!

Nå skal jeg legge meg, senga er full av klær etter fire vaskemaskin - omganger som nå er tørre, men de gidder jeg ikke å flytte på!

HI her...

Min samboer sendte nå melding om at han var på vei hjem. Vi hadde igrunn bare planlagt gatekjøkken - mat i kveld, men det var uansett planlagt. Han sendte nå melding og lurte på om jeg fremdeles var sulten, og skrev at alt ordner seg. Jeg svarte tilbake at jeg gjerne ville ha mat :), men at det ikke var lett å være meg, skrev at jeg ikke trodde han visste hvordan jeg hadde det. Fikk nå melding tilbake om at han sa det var dumt av han å reise ut i kveld, at det ikke var meningen at jeg skulle bli lei meg (noe jeg selvsagt ble). Han forstod at det ikke var lett når alle rundt meg flyttet, og lurte på om vi skulle gå på kino eller ut og spise i morgen. Det var jo hyggelig tenkt, og skal si ja takk til det tilbudet! Vil fremdeles si at jeg ikke har det "bra", men det varmer når jeg får støtte og omtanke fra dere.

Vet nå at det ikke var min samboers mening å såre meg, og skal ta en prat med ham.

Hvor bor du henne da? Vi er mange jenter her inne som er "ny og fersk" i den byen vi bor i,og ikke har noen å henge med om mannen gjør noe annet en dag. Bare å slenge ut en "kontaktannonse" her inne,så finner du helt sikkert noen du kan treffe! :-) Håper du føler deg bedre idag,og at dere hadde det koselig igår kveld:-)

*klem*

Hei igjen jenter! Ble ikke noe nattmat i går kveld, alt var stengt, men han hadde iallefall vært flere steder for å se om noe var åpent! Hadde lagt meg da han kom, og fortalte hvordan jeg hadde det. Han sa ikke så mye, men jeg tror virkelig at han forstår hvordan jeg har det nå. Sa også at jeg hadde skrevet på internett (her altså, men sa ikke til han at jeg er på bim) om hvordan det er. Det endte med at jeg ikke fikk sove, lagde meg nattmat her hjemme og koste meg med Kamille - blader på kjøkkenet. I dag tidlig kosesnakket han til meg før han gikk på jobb... I dag er jeg uthvilt og har planer om å rydde litt her hjemme! Ting ser lyst ut (må bare få han på baby-tankegangen så blir alt perfekt).

Ha en super dag!

Annonse

Gjett hvem som kom hjem med take-away til middag og 20 nydelige roser i creme med rosa kant?? Jo, min kjære!! I kveld skal vi på kino! :)

Er så glad vi fikk snakket ut (jeg snakket, han sa ingenting), og nå oppmuntret han meg med roser, mat og kino!!! Ble glad nå!

Så herleg! Deilig med menn som tek eit hint (sjølv om ein må hinte litt kraftig, evt. berre SEIE det rett ut...)

Så fint med roser då, det var jo suupert!

No er det berre å spre litt babytankar i hovudet hans... Lykke til!

Godt å høyre at alt er betre no, sitt berre her og smilar på dine vegne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...