Oktober2006_mamma Skrevet 16. juli 2006 #1 Skrevet 16. juli 2006 Jeg la inn et innlegg i mai en gang etter å ha vært på min første UL. Var så skeptisk til terminen jeg fikk der, da jeg var helt helt sikker på at det ikke kunne stemme. Rundt 18.oktober var det legen og jeg hadde regnet oss til, så får jeg beskjed om 29.oktober på UL. Sa til legen min etterpå at det ikke kunne stemme, men greit nok. Så var jeg på ny UL på tirsdag, rett og slett fordi jeg gjerne ville se jentebabyen min igjen Her ble det tatt nye mål og terminen som ble fastslått her var 17.oktober, noe som stemmer bra etter min mening. Men så sa han til meg at legen min nok ikke kom til å flytte terminen så mye, siden forrige UL sa 29. Syns det var litt rart. Skal ikke til lege før et stykke ut i august, men skal til jordmor til tirsdag. Tenkte å spørre henne om det da. Er litt usikker på hvilken dato jeg skal holde meg til. For min egen del så er jeg sikker på at 17./18. okt. stemmer bra. Jeg er i 100% stilling og har en ganske stressende jobb, derfor syns jeg det er litt viktig at legen og jeg blir enige om termin i forhold til permisjonen man får 3 uker før fødsel. Ble litt mye rot det her, derfor lurte jeg på om noen har opplevet noe av det samme
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 16. juli 2006 #2 Skrevet 16. juli 2006 har ikke opplevd det næi men sysn du burde få satt termin til den 17. det.snakk me jm di om det så ordner det seg sikkert! er jo ikke nå slit for di å bytte termin på papire da..
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2006 #3 Skrevet 16. juli 2006 Hvis du selv er sikker på termin, så ta permisjon i forhold til det. Du kan jo fint begynne permisjonen tidligere enn tre uker før ul-termin. Men vanligvis stemmer jo ul-termin ganske bra da. Jeg har en del venninner som har vært skråsikre på at termin EGENTLIG var et par uker tidligere, men så har de født en uke etter ul-termin likevel. Er du sikker på at du har regelmessig eggløsning? Og er du klar over at selve samleiet kan ha funnet sted opptil fire dager før befruktning? Grunnen til at ul-termin er såpass sikker, er jo at nesten alle fostre vokser i samme tempo fram til da, det er først senere at det blir individuell variasjon - med mindre man har ekstremt småvokste eller storvokste gener da... Likevel kan de selvsagt ha bomma litt, det skjer helt sikkert.
Majamin Skrevet 16. juli 2006 #4 Skrevet 16. juli 2006 Har opplevd noe av det samme. min mens termin er 15 dager før UL terminen. De ville ikke gjøre om på terninen, og nå er jeg snart en uke over mensterminen og ingenting skjer. Er livredd for å måtte gå over UL termin også ettersom det da blir fryktelig lang tid fra min opprinnelige termin. Tenker på morkakefunksjonen som reduseres osv. Håper det ordner seg for deg. Be om en ekstra sjekk når du mener din termin er, kanskje det kan berolige deg litt.
Oktober2006_mamma Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2006 Tak for svar. Jeg skal til jordmor til onsdag, så da får jeg spørre henne litt om hva hun mener Selv er jeg ganske sikker, men man vet jo aldri. Babyen kommer når den kommer den, så..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå