Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er selvstendig næringsdrivende og har den forsikringen fra trygdekontoret som gjør at jeg får full uttelling i fødselspenger. Jeg er gravid for første gang og lurer på en del ting: Når kontakter man trygdekontoret for å fortelle/søke om fødselspenger? Er det jeg eller lege som gjør dette? Jeg betaler forskuddsskatt fire ganger pr år. Vil jeg få utbetalt et beløp hver mnd fra trygdekontoret og så måtte sette av til skatten fire ganger pr år eller blir denne automatisk trekt fra fødselspengene? Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5650997-selvstendig-n%C3%A6ringsdrivende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygdekontoret vil helst ha søknaden ca 1 mnd før permisjonen begynner, dette må du søke om selv. Du må levere en bekreftelse på når terminen er, du kan enten ta kopi av helsekortet, eller bare be legen om å skrive en bekreftelse på det.

Arbeidsgiver må til vanlig levere inn inntekt og skatteopplysninger, men så lenge du er selvstendig næringsdrivende så er jeg ikke helt sikker på hvordan reglene er i denne situasjonen. Jeg vil nesten tro at så lenge du ikke leverer noe nytt skattekort eller noe sånt, så vil du få utbetalt alt, og betale skatt slik som du gjør til vanlig. Hvis du ønsker å trekke skatt hver mnd, så er det vel bare til å levere skattekort! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...