Madley Skrevet 16. juli 2006 #1 Skrevet 16. juli 2006 Den store "navnediskusjonen" er i gang. Hva skal ikkebiologisk mor kalles? Mor? Mami? mamsen?
Regnbuemor til 2 Skrevet 16. juli 2006 #2 Skrevet 16. juli 2006 Vi brukte mamsen frem til lillepusa sjøl startet og si dadda. Så nå heter medmor dadda. Vi syntes det var kjempekoselig. Men om man begge ønsker barn, så kan det kanskje være lurt og bruke mamma+navn, slik begges barn forholder seg til samme navn. Hos blir det jo slik at om medmor får barn, så sier "mine" barn, mamma til meg og dadda til henne, mens "hennes" barn kanskje vil kalle henne for mamma, og meg for noe annet kallenavn. Vi har "løst" det ved at dadda er nå dadda uansett. Hennes eventuelle fremtidige barn skal kalle henne dadda og meg mamma. Har tydeligvis laaaaange meninger om alt jeg, beklager det!!!! Det viktigste er vel at man ender opp med noe som føles naturlig for alle...!!?
Madley Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2006 Dadda er et kjærenavn for storesøster her hvor vi bor. Så det blir litt feil tror jeg. Også har vi ganske lange tunge navn så mamma+ navn blir for vanskelig rett og slett. Mamsen er vel det vi er mest enige om så langt.
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 19. mars 2011 #7 Skrevet 19. mars 2011 Dette spørsmålet dukker opp innimellom, og synes egentlig det er like rart hver gang. Kvinnelig forelder = Mamma (mor), Mannlig forelder = pappa (far). To kvinnelige foreldre= 2 mammaer Altså mamma og mamma. Unger finner som regel på egne navn om nødvendig Her bruker vi navnet vårt bak mamma, hvis vi skal spesifisere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå