Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 38 år og i midten av mai gjennomførte vi vårt 3 ivf forsøk ved UNN. På de 2 første forsøkene fikk de ut mange egg og de fleste lot seg befrukte. 2 ble satt inn begge gangene,men ingen flere egg var gode nok til å få på frys. På 3 forsøk fikk de ut 6 egg som alle ble befruktet, 2 egg ble satt inn og 2 ble lagt på frys. Ett av eggene festet seg og vi var på ultralyd i uke 8 + 2 og fikk beskjed om at alt så veldig bra ut. 3 uker senere fikk jeg en liten bløning og jeg fikk komme til ny ultralyd. Magefølelsen hadde ikke vært god de siste 2 ukene, så det var ikke helt uventet at gynekologen ikke fant noe hjertelyd. Fosteret hadde stoppet i utvikling på uke 9 + 4.

Gynekologen ville foreta en utskrapning slik at hun kunne sende materiale til Bodø slik at de kunne kromoson teste det. Utskrapningen ble foretatt dagen etterpå, og da kunne hun fortelle at hun hadde snakket med Bodø og de mente at det sjelden var kromosonfeil som var årsaken ved spontanabort ved prøverørsbehandling. Årsaken var ofte at eggene ikke var festet på rett plass. Men vi skulle i alle fall få en rapport når Bodø hadde analysert materialet.

Trøsten vår nå er at vi har en sjanse til hvis de to eggene vi har på frys overlever opptiningen.

Jeg lurer på om det er noen andre som har opplevd å være gravid og som har fått satt inn frosne egg etterpå og lyktes med det?

Fortsetter under...

Hei

Jeg var gravid med tvillinger, som jeg desverre fødte fortilig, vi mistet tvillingjentene våres i oktober, i februar hadde vi fryseforsøk å lykkes med det :)

Noen leger sier jo at man lettere blir gravid når man nettopp har vært det.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...