Gå til innhold

kan jeg søke om keisersnitt på disse grunnlagene??

Anbefalte innlegg

Grunn 1 :

Jeg har en nakkeskade som plager meg veldig til tider, kommer brått uten forvarsel. Da kan jeg bli liggende, uten å klare å komme opp av senga. Har nettopp hatt en sånn runde nå, og det har enda ikke helt slippe taket, så er stiv i rygg og nakke.

Grunn 2 :

Jeg har igjenom hele svangerskapet gått og tatt blodprøve jevnlig hver mnd, pga antistoffer i blodet, anti-c. Nå på siste prøve så var det også påvist anti-e.

det jeg ikke skjønner er hvorfor de følger dette så tett, er at jeg er positiv, og ikke negativ på min blodtype.De sier at det er kun fare hvis jeg er negativ.

De sier at dette ikke har noe å si, siden det er svakt, og ikke endret seg. Men jeg er bekjymret for fødsel og hvordan det kan påvirke barnet.

Jeg har født 4 før, men likevel så er jeg redd for å føde normalt denne gangen. Jeg har hatt "lette" fødsler før, kun hatt lystgass.

Jeg har temin 18 august, var til ultralyd i uke 33, og da viste det seg at gutten er liten, vil veie ca 3200 ved fullgått svangerskap.

Mine tidligere barn har også vært små.

Grunn 3 :

Jeg har nå rundet 39 år.

Kan jeg spør legen min om å få keisersnitt dennne gangen???

Skal føde i Arendal, og der vet jeg ikke om de er snille og gir med det, om jeg skulle ønske keisersnitt.

Fortsetter under...

Grunnlaget for å få ks er så forskjellig fra sykehus til sykehus.

På Voss f.eks gir de ks til nesten alle som ber om det, mens på Haukeland må man nesten krangle seg ihjel får å få planlagt ks med mindre det står om livet til mor eller barn.

Så du må nesten snakke med legen din og få en samtale på Arendal sykehus og høre hva de sier.

Selv synes jeg ikke grunnlaget er det det sterkeste, men det skader ikke å prøve.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...