Gå til innhold

Er dette grunn nok for å begynne med flaske??

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette innlegget hører hjemme her, men spør allikevel her, siden sikkert mange her som måtte gi opp ammingen pga dette..

Har ammet sønnen min på 8 uker helt siden fødselen, helt problemfritt til nå.. For snart en uke siden fikk jeg en sprekk over, og en under brystvorta som ikke gror.. Ser ut til at det begynner gro på natta (for da går det 6 timer i mellom måltidet), men når poden skal ha mat igjen åpner sprekkene seg igjen, og det gjør driiiitvondt å amme. Har prøvd forskjellige ting for å få det til å gro, men hjelper ikke. Andre puppen er helt ok, men kan jo ikke bare amme fra den ene..

Hvor lenge skal det være sånn?? Gruer meg til han skal ha mat neste gang, da skal han ha fra den vonde puppen.. :-/

Fortsetter under...

No har ikkje eg hatt det problemet som du har. Men eg vil berre seia at det er berre du som kan bestemma kva du vil gjera. Du må gjera det som er best for både deg og babyen.

Dersom du bestem deg for å gå over til flaska kan det vera lurt å prøva litt først slik at du veit at babyen din vil ta flaska.

Vil ynskja deg lykke til uansett om du bestem deg for å gå over til flaska eller ikkje.

Kanskje du har fått soppinfeksjon? Det kan du få medisin mot hos legen din.

Jeg har måttet gi opp ammingen av helt andre grunner enn deg, og synes det er helt greit å gi mme. Ammet til vesla var tre mnd. Men jeg innrømmer gjerne at det er enklere med amming, bare dra fra puppen når minsten trenger mat. Jeg håper du orker å holde ut en stund til, så kanskje du får glede av ammingen lenge til.

Mot såre brystvorter går det også ann å bruke albueskjell, det kan kjøpes på apoteket. (Iallfall her jeg bor...)

Lykke til.

Annonse

Jeg slet også med dette veldig lenge. Forstår godt hvis du vil slutte, for det er helt forferdelig. Hvis du vil prøve litt til ville jeg ha prøvd å kun gi fra den friske puppen, og håndmelke/pumpe den andre. Du kan bruke Brulidine sårsalve (men vask dette av før ev. amming). Pass på å bruke rene ammeinnlegg (engangs inn mot puppen og ull utenpå), slik at du ikke får brystbetennelse. Du kan også bruke tesil (en slik rund av netting), som man tar fra hverandre slik at det blir to halve. Brukte da denne inne i bh'n. Dette gjør at det blir luft på såret, slik at det gror raskere.

Lykke til!

Hei. Ingen sin ikke har hatt sår vet hvor vondt det er. Får helt vondt inni meg når jeg leser om dine problemer. Dette var det samme jeg slet med for noen måneder siden. Hadde også sår på oversiden av den ene brystvorta, som gjorde sinnsykt vondt ved amming. Ammehjelpen vil nok mene det er pga.babyen har henngt i brystet under amming (det var det også med meg). Hvis du bare legger barnet til og holder med armen, er det lett for at armen gradvis synker ned og da vil babyen henge noe som gir sprekk på oversiden. Har du ammepute, armlene eller pute, kan det hjelpe. Et sår som ikke vil gro, kan være infisert. Jeg gikk til lege som tok sårprøve samtidig fikk jeg en antibiotikakur. Det viste seg at såret var ifisert av gule stafylokokker og da må du ha antibiotika. Det er stor sjangse for at legen ikke vet dette (noen leger er dårlige på ammeproblemer, iallefall var min lege det!).Hvis det er ventetid, finn en privatlege, det er best å få sjekke så snart som mulig! Gå også inn på rikshospitalet sine hjemmesider og finn artikkelen som er ment til allmennleger "hva leger bør vite om brystkomplikasjoner ved amming". For min del ble det slutt på ammingen som eneste ernæring, og livet smilte til meg igjen...Gullet får flaske og bryst og vi er storfornøyde begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...