Gå til innhold

Når teste el. etter MA?

*Vetlis*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hatt to MA/SA siden mars, og begge gangen har EL kommet ca. fire uker etter. og mensen seks uker etter. Ganske nøyaktig på dagen også.

Da jeg hadde min første SA i mars, ble jeg gravid med en gang uten mens i mellom. Og så mistet jeg igjen i slutten av mai, og det var kjempetungt. Spesielt siden jeg var blitt gravid igjen så fort. Hører så mange forskjellige meninger om når man kan begynne igjen, men mitt råd til deg er å vente mist en mens i mellom. La kroppen få hvile og komme seg, både fysisk og psykisk. Den lille perioden går fort, og det er til det beste tror jeg. Skal selv vente minst tre mens før vi begynner på nytt...

Hei kjære deg!

Åja, dette er nok veldig individuelt ja. Selv begynte vi å prøve på nytt rett etter jeg sluttet å blø, men jeg ELtestet ikke før den måneden det klaffet, og da funket ikke ELtestene....hadde positiv test 5 dager på rad, og skjønte ingenting av det! Men EL hadde jeg i alle fall en eller gang, for gravid ble jeg =) Om jeg ikke har hatt EL før denne måneden (altså 4 mnd etter utskrapningen) eller om det rett og slett ikke klaffet ordentlig før da (vi hadde regelmessig sex rundt den tiden jeg selv trodde jeg hadde EL), det vet jeg jo selvsagt ikke. Men jeg tror nok ikke kroppen tillater seg selv å bli gravid før den er både psykisk og fysisk klar for det!

Så jeg har desverre ikke noe veldig bra svar på spørsmålet ditt =( Men ønsker deg likevell masse av lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...