Gå til innhold

gutten_vår _kjem_21!


Trebarnsmorifebruar??

Anbefalte innlegg

Hei du!

Vet ærlig ikke om det er noe som heter modningsrier engang, men de kalte det ihvertfall det på sykehuset. Kan vel beskrive det som kraftige kynnere samtidig som en kjenner mensmurring (hvis det sier deg noe?). Altså at det river litt i mage og rygg. Litt som kraftige menssmerter. Min første gutt ble tatt med vakum og tang fordi han var for stor for att jeg klarte å få ham ut alene (satt fast). Jeg er ganske liten og har en stor mann og gutten var 4555 gram da han kom 6 dager over termin. Skulle vært keisersnitt og var egentlig en sykehustabbe (men gikk heldigvis bra til slutt). Han fikk en blødning i hodet pga vakum som glapp som presset på hjernen den første uka.Fikk morfin for smertene og vi fikk ikke holde ham de første dagene. Så for å slippe gjentagelse ble jeg enig med sykehuset om å prøve igangsetting to uker før. Det er jeg glad for, for denne gang gikk det supert og det er så herlig å ha ett friskt og fornøyd spedbarn!!!!

Riene mine økte både i kraft og tiden de varte. Vet ikke om det er sånn for alle,men det var veldig greit for da fikk jeg gradvis tid til å venne meg til smertene. Fikk i tillegg drypp, så kansje det var derfor. Lykke til iallefall! Håper at alt skjer like fint for deg! Uansett om det er litt smerte så er det verdt det og fort glemt. Bare tenk at for hver ri som kommer er du nærmere den nydelige gutten din og jobb med riene, ikke kjemp i mot. Slapp av og la kroppen din vise deg vei. Det gjorde jeg denne gangen og kroppen vet virkelig jobben sin ;) Skal prøve å følge med så jeg får høre hvordan det går. Gled deg! Det er helt utrolig deilig å bli mamma (også for andre gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Tusen takk for svaret, setter stor pris på d! =) Har bare 5 dager til termin nå.... Er så spent! Vi gleder oss kjempemasse! Har nå forberedt meg til fødselen så godt som jeg kan nå føler jeg, så nå kan han bare komme! Har lest litt om ulike ting som kan skje, for for meg er d viktig at jeg skjønner hva som skjer. At d blir fryktelig vondt er helt greit så lenge jeg vet hvorfor jeg har vondt og d sier seg selv når man skal føde at d blir vondt. skal prøve å gjøre som du sier å la kroppen vise vei! =)

 

Jeg tror ikke gutten vår er så stor som din første og jeg er ikke akkurat liten, så jeg tror ikke jeg får d problemet du hadde under første. Kunne du vite at gutten din var stor i forkant av fødselen eller? Jeg har ligget akkurat på den kurven som er på magemål/livmormål, men noen sier at en ikke kan si noe om hvor stor ungen er fordi.. vet du? d e no egentlig ikkje så nøye, ut kjem han no uansett. søskene mine er omentrent like stor som meg og de har klart å født unger som er godt over 4 kg, så jeg regner med d er likt hos meg....

 

skal nå si i fra når d skjer noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...