Gå til innhold

November: vogn og vinterbarn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig bestemt meg for quinny frrestyle........ Utrolig kuul vogn og kjempe god å trille. MEN synes ikke den passer til vinterbarn. For det første var bagen veldig veldig liten- babyen kan umulig få plass der mer en 4 md- med en god vinterpose i. Når en da begynner med sportsdelen er det fortsatt "vinter", den virket ikke så veldig lun og god. Har sett på en simo vogn( kombi). Mye lunere og mye bedre plass i bagen. Noen som har erfaringer med vogn til vinterbarn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg hadde simo kombi vogn med førstemann, født i november. Og har vært kjempe fornøyd med den vogna! lun og god, og han brukte den til han var 3 år og sluttet og sove i vogna... tror du gjør et vedig lurt valg ved å velge en slik tupe vogn! lykke til! skal selv ha i november og ser etter en lignende vogn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:o)

 

Jeg har en liten gutt født i november 05-hvis du vil ha Quinny så har jeg en løsning til deg!

 

Kjøp sportsdelen,og en Teutonia softbag til å ha oppi Freestylen-funker glimrende!!! (Du legger bare Quinnyen i full liggestilling) Bagen til Teutonia kan du ha til ca 7-8 mnd.

Oppi Teutonia bagen har du plass til pose/dyne til vinteren......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jente født i februar 05, ventet henne i januar og kjøpte derfor en skikkelig god vintervogn. Vi endte opp med Brio kombi og har vært veldig fornøyd. Bagen brukte vi til hun var 6-7 måneder og vognen er veldig god å trille, har veldig god demping/fjæring og den er veldig stabil og fin.

Har hørt om barnehager som sliter med barnas trehjulinger, de tipper ofte lett (vet ikke hvordan det er med Quinny-vognene...).

Lykke til med vognkjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ ska ha i november å kjøpt ei simo kombi vogn. den skull d vårra god plass oppi ment dæm som har litt meir erfaring på sånn einn mæ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter 30. november, og har kjøpt quinny freestyle m. bag. Vet bagen er litt liten, men på butikken mente de at den ser mindre ut enn den er pga fasongen. De kjente flere som hadde brukt den mye lengre enn forventet, og når man får vinterbarn, er jo babyen også på det minste og tar lite plass i de verste vintermånedene. De på butikken innrømte imidlertid at det fra faglig hold (helsesøstre) anbefales en stor bag, sånn som SIMO.

 

Fra før har jeg en Emaljunga Duo-vogn. Den er jeg kjempefornøyd med. Den er brukt til 2 barn, og er ikke merkbart slitt. Det eneste er at fargene er litt bleket av sol etc, og at understellet selvsagt har fått noen riper. Den har vært helt topp, er lett og tar liten plass i bilen (i motsetning til SIMO som både er tung og stor - erfaring med dagbarn). Min søster, derimot, kjøpte SIMO, og den var merkbart slitt etter 1 barn, noe som nok delvis skyldes mye transport inn og ut av bil. Så selv om jeg har kjøpt en liten vogn, har jeg jo "gammelvogna" å benytte ved behov. Regner med at jeg kommer til å bruke begge, og at jeg kommer til å ha gammelvogna stående i bhg når den tid kommer...

 

Kan samtidig nevne en erfaring min venninne har med SIMO kontra Emaljunga. Til sin første kjøpte hun en emaljunga sportsvogn. Da hun fikk nr 2 eller 3 investerte hun i en SIMO. Hun sier hun aldri har vært fornøyd med SIMO-vogna, og har bestemt seg for å kaste den. Hun har gått tilbake til emaljunga-vogna, og synes den er mye bedre og mer praktisk enn SIMO-vogna. Men jeg antar at mange har bare positive erfaringer med SIMO, det er jo regnet som en bra vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt en Quinny freestyle som snuppa vår nå bruker som sportsvogn. Vi har tenkt å kjøpe dreami-bag, så lillesøskenet kan ha den når h*n kommer.

Jeg jobber selv i babyutstyrsforretning, så har hørt mange erfaringer, og saken er jo den at når våre små begynner å bli for store for denne bagen, så er det vår. Det er fint plass til en nyfødt med pose i den bagen. Den skal normalt passe til de er 6 mnd, og sett på vogndebatter her at det stort sett stemmer. Skulle vi få en som vokser voldsomt, så går vi heller til innkjøp av en softbag som vi setter i sportsdelen.

Voksi-pose er nok for stor, men er ingen fan av den uansett. Vi skal ha en Odenwalder-dunpose med lammeskinn, og de er bedre og tar mindre plass enn voksi.

Vi har en snuppe fra før som ble født i juli, og da måtte vi ha vogn med stor bag siden hun var så stor da vinteren kom. Kjøpte en Brio duo og var storfornøyde!!! Brukte kun bagen til hun var 8-9 mnd faktisk! Var ikke for liten da heller, men ville sitte. Og hun er forholdsvis stor.

 

Lykke til med valget :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...