Gå til innhold

dere med erfaring:)

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

heia!har både født før og jobbet på barsel .du ligger på føden i ca.3 timer etter fødsel før du blir trillet opp på barselavd.der blir du tatt imot av jordmor/sykepleier som vil fortelle deg alt du trenger å vite.

du vil bli vist rundt på avd. når du orker, og du får hjelp til amming underveis.Dusj og stell av barnet kan du få hjelp til helt til du føler deg trygg,eller noen kan stå ved siden av hvis du vil prøve selv.det bestemmer du helt selv!i løpet av oppholdet vil legen ha en kontroll av barnet,der du kan bli med hvis du vil. og jordmor vil ha en samtale med deg før du reiser om fødsel, amming og videre oppfølging av helsestasjon der du bor.hun skjekker også evt.sting/revning og at magen trekker seg gradvis sammen igjen.barnet skal ta noen blodprøver den andre dagen (tror jeg det var)så de fleste venter til etter dette med å dra hjem,ellers må de komme opp igjen når prøvene skal tas.det erlitt forskjell på førstegangsfødende og flerg.f..det er mest vanlig å bli i 3 dager,men det kommer an på din og barnets form.jeg måtte ligge 8 dager da jeg fødte nr.1.han hadde masse gulsot og måtte ligge i lys siden leveren ikke var helt ferdig.da var jeg passse lei sykehus!!!!!!!håper du ble noe klokere av dette.ellers kan du jo spørre den jordmor du går til nå.lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...