Gå til innhold

Hva syns dere om å lure typen med at man går på prevansjon?

Gjest

Anbefalte innlegg

I lys av debatten under kunne vi kanskje diskutere temaet?

Min mening:

Jeg vill egentlig ikke først og fremst kalle det egoistisk, det er jo egoistisk å lure typen på denne måten. Men det er ikke det jeg først og fremst tenker. For egoistiske er jo vi egentlig mer eller mindre alle sammen. Man kan jo si at det er egoistisk at vi i steden for å adoptere eller er forsterforeldre til barn som trenger det, så før vi heller nye barn til verden. Alt mulig vi mennsker gjør er jo egoistisk.

Det jeg først å fremst tenker er at jenter som gjør dette ikke kan ha noe særlig stabilt, trygt og godt forhold til kjæresten, siden de i det hele tatt klarer å lyge til han rett opp i trynet, det hadde jeg nemlig aldri klart uansett hvor desperat jeg var. Ærlighet er jo kjempe viktig for å ha et godt forholdt.

Men jeg kan samtidig si at jeg faktisk forstår hvordan jentene/ damene føler. Dette fordi jeg vet hvordan det er å være så vanvittig babysyk, at man er helt desperat. Og jeg forstår at når det egentlig passer bra med barn, men det eneste hinderet er feks at kjæresten er livredd for hva det vill si, han er redd for det nye. At det da må være utrolig vannvittig vanskelig å godta for damen. Tror ikke jeg hadde hatt det så greit jeg heller hvis det var min elskede som nektet.

Og bare tenk hvis man er i den sitvasjonen at den biologiske klokken tikker, man har vært to stk i årevis, men mannen er redd for forandringen, det kan ikke særlig lett for hun som ønsker seg barn mer enn alt.

Nei jeg syns virkelig det er helt og holdent feil og i det hele tatt kunne lyge til kjæresten om noe sånt. Og vill de virkelig sette forhodet til parneren så totalt på prøve? For tenk om han fant ut av det, da hadde det tatt lang tid å bygge opp tillit igjen. Men likevel så forstår jeg hvordan de har det.

Fortsetter under...

Ser hva du mener, men det er allikevel et alvorlig tillitsbrudd! Har hun lyst på barn men han nøler er det best å sette seg ned og prate om det! Eventulet prate med noen som har et lite barn...

Uansett grunner eller alder til den part i forholdet som ikke vil ha barn akkurat da eller kanskje ikke vil ha d i hele tatt, så er d ikke greit å lyve om at man går på prev. Er ikke alle som VIL ha barn, og om partneren er redd for d eller rett og slett sier at han ikke er klar for d, skal d respekteres! Går ikke ann å rettferdiggjøre m sine egene meninger vettu!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er enig det er et veldig alvorlig tillhetsbrudd!

Og det at den ene ikke ønsker barn, bør appselutt respekteres. Hvis det å få barn er veldig viktig for en, tror jeg det er lurt å finne ut om hvilke ønsker/ tanker partneren har om barn tidlig i forholdet.

Men hva mener du med det du sier å rettferdigjøre med egne meninger? Jeg har da ingen ting å rettferdigjøre jeg.

Sier bare at jeg jeg skjønner at jentene er desberate og fortvilet, men syns jo likevel det er en gal ting å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...