Gå til innhold

Må nesten være anonym nå.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

Mamsen86

Anbefalte innlegg

Saken er den.. Jeg vil ikke at pappaen til babyen min skal ha noe særlig kontakt med henne! Og det er ikke av egoistiske grunner, langt i fra! Jeg tenker på jenta mi sitt beste! Han er i et kriminelt miljø, for det første.. Ok, akkurat DET er min egen feil! Jeg faller alltid for sånne badboys! Men uansett, jeg vil ikke at datteren min skal vokse opp med en pappa som sitter i fengsel osv. Jeg hadde et svakt håp om at han skulle endre seg nå som han skulle bli pappa. Men man kan ikke lære en gammel hund å sitte, er det ikke det man sier? Det er snakk om et ganske kraftig kriminelt miljø, gjeng-greier osv.. Sånt man ofte leser om i avisen, for å si det sånn! Skyting og greier.. Ok greit, døm meg nedom og hjem for å ha blitt sammen med en sånn en, døm meg for at jeg ble gravid med han å! Men.. Jeg har ingen ord som kan forsvare det egentlig.. Annet enn at jeg elsket han!

Han er ikke norsk, han er pakistaner.. Vet ikke om det har noe å si for forklaringen min her, men velger å nevne det!

Uansett.. Han ruser seg også en del! Rohypnol osv.. (Tabletter som gjør at man ikke vet hva man driver med). Jeg trodde helt ærlig at han hadde sluttet, det lovte han meg. Men traff han for litt siden og da var han like rusa som vanlig.. Jeg har ikke hatt noen kontakt med han gjennom svangerskapet, jeg orker det rett & slett ikke. Jeg vil ikke ha noe med det miljøet der å gjøre, jeg skal tross alt bli mamma.

Nå skal det sies at jeg ALDRI har ruset meg og sånne ting, jeg har bare vært sammen med en i et sånt miljø, sånn typisk Oslos østkant for å si det på den måten.

Men.. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem, kan jeg nekte han det i det hele tatt? Jeg føler meg så slem, det er tross alt datteren hans.. Men han har jo ikke akkurat brydd seg heller! En del av meg håper at han ikke bryr seg fremover heller. Og jeg vil ALDRI for noenting her i verden la datteren min vokse opp i et sånt miljø, jeg vil holde henne lengst mulig vekk fra det! Jeg har familien min og mine venner som støtter meg og er her for meg. Men jeg er redd for at om jeg nekter han det, så blir det et rent helvete.. Jeg kan ikke flytte ut av byen heller, liksom..

Fortsetter under...

Greia er den.. At jeg har prøvd og prøvd! Og til tider så ser det ut til at ting har gått bra! Men så faller han tilbake igjen.. Og som jeg har sagt hele tiden; Han kan gå ut & inn av livet mitt så mye han vil, men det samme gjelder ikke datteren våres! Jeg vil ikke leve som dette med en liten baby! Ok, så er det min egen skyld at jeg falt for han.. Jeg tar DET på min kappe! Og at jeg er naiv og dum, det er også noe jeg tar på min kappe.. Jeg tviler ikke et sekund på at jenta mi får det bra med bare meg og min familie, jeg har en stor og varm familie som gleder seg til hun kommer!

Jeg har hatt det ganske deilig uten han også, faktisk.. Selvom jeg har savnet å ha en å dele alt sammen med! Men jeg vet at i lengden så er det det beste! Ting handler liksom ikke bare om meg noe mer..

Men.. Ja, jeg vet ikke.. Ble litt rotetet dette her.. Det jeg EGENTLIG lurer på er; Hvordan skal jeg gå frem å liksom.. Ja.. Jeg vil at han skal ha minst mulig omsorg for jenta vår så lenge han holder på som han gjør!

du bør jo tenke på barnets beste, og det sier jo seg selv at omgang med han ikke er det.. du er ikke egostisk i det hele tatt, syns du er smart om du holder henne unna. men om han vil ha kontakt, og du ikke, tror jeg du har alle dine retter på å nekte han det. men du kan jo kreve at han er rusfri i omgangen, og kobler du inn en eller anna etat(vet ikke hvilken) så kan jo hende at de kan ta regelmessige doptester på han.

hadde det vert meg, så ville jeg nektet han kontakt så lenge han var rusa. og om du er redd han, alltid ha vaktmob nr til lokalpolitiet på mobilen! det er kjekt å ha om noe skulle skje...

det er ekkelt med de som er pillenarkomane. de er så ustabile.. skjønner deg egentlig godt hvorfor du er redd han...

barnevernet og muligens politiet. men jeg tror jeg ville trappet opp på barnevernet og bedt de se på saken... og om de ikke ville/kunne gjøre noe... fortelle politiet om at du er redd for at han skal gjøre noe men barnet og bedt de hjelpe deg.. men er han en kjenning av politiet er det jo lettere....

Dette er vanskelig men jeg har alltid falt for feil menn. Mitt råd er å holde deg til helvethe unna. unskyld utrykket. Men om om han har ungen og barnevernet blir innblandet kan du miste ungen. Desuten i dop og alkohol miljøer er det lettere at barn blir utsatt for missbruk av forskjellige slag. mange barn får en lykkligere oppvekst uten far. Faktisk i dette samfunnet må man skåne og verne om barna. Håper du kommer deg bort du klarer det og vil bli sterk.......

Annonse

Jeg tror ikke han ville skadet babyen på noen som helst måte, det er ikke sånn at.. Han er ikke en sånn sliten junker fra plata eller en sånn alkis som sitter på brune puber, det er ikke noe sånt! Men sånn organisert kriminalitet, hvis du forstår? Føler meg dum her nå, blir flau over mitt eget liv nå.. Men uansett, jeg vil ikke at datteren min skal vokse opp med en pappa som sitter i fengsel osv! "Pappaen min er brannmann"... "Pappaen min er politi".. "Ja, pappaen min sitter i fengsel, han".. Jeg vil ikke det!

Men jeg har prøvd å være her for han, få han til å innse at det er et lite liv. Ikke en jævla dukke som han kan legge fra seg når han ikke gidder mer, men jeg har fått dritt, dritt, dritt, dritt, dritt, dritt og atter dritt hele veien. Jeg har ikke sagt noe om akkurat det der før, at det er DERFOR vi har hatt problemer oss i mellom.. Fordi det er ikke noe jeg vil brette ut om egentlig, men bomma på anonymknappen her. *Dumma*.. Men iallefall, det er derfor det ble slutt, det er derfor vi til stadighet krangler, det er derfor alt har gått til helvete. Fordi jeg vil ikke det der!

Ok, så tenker dere.. "Men du visste vel hva du gikk til?" Og jada, jeg gjorde jo det.. Men jeg har alltid hatt en tendens til å falle for helt feil type gutter, aner ikke hvorfor det alltid har tiltrukket meg. Guns & roses, bare at mer guns enn roses, liksom.. Så ja, jeg visste jo hva jeg gikk til! Men uansett.. En periode så så det ut til at det skulle gå bra, han begynte å jobbe ÆRLIG og kuttet faktisk ut (så vidt jeg vet) å ruse seg når han gikk ut på byen osv. (Er ikke det at han sitter i en møkkete leilighet å er helt på trynet..) Men når festinga og kriminaliteten tar overhånd, da.. Jeg har ikke ord.. Poenget er at jeg vil ikke ha han i livet mitt mer, jeg vil ikke ha han i datteren min sitt liv! Jeg har sagt det til han! Men igjen; Jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg for å få han vekk, hvis du skjønner? Jeg orker ikke det her mer, jeg klarer det liksom ikke. Jeg har ingen grunn til å gå til politiet, han har ikke gjort meg noe annet enn å gi faen i datteren sin, kan ikke anmelde han for det liksom.. Selvom jeg skulle ønske at det var mulig! Og kan jeg gå til barnevernet å si "hei, jeg skal ha barn med en som er kriminell og som spiser hyppere når han skal ut på byen".. ??! Tror du ikke dem kommer til å reagere på MEG? Som så mange andre tenker dem at det er JEG som er gæren som valgte å beholde et uskyldig liv med en sånn person.. Akkurat som om at hans feil gjør meg til et dårlige menneske.. Hvis du skjønner..?!

hei. du har det ikke så lett om dagen stakkar. får vondt av deg nå. ikke klandr deg selv fot hva Xen din har rota seg borti. det er ikke noe som er din skyld. det er hans sitt liv og det er han som driter seg ut. ikke du.

Jeg ville nok tatt meg en tur på familieværnkontoret. de som jobber der er der for og hjelpe babyen din. de kan i deg råd i hva du kan gjøre. og hjelpe deg med hvordan rettigheter du har. om du forteller historeien din så kommer hun/han ikke til og se ned på deg. de kommer til og syns at du tar ansvar som prøver å gjøre noe med situsjonen. jeg har ikke rota meg borti det beste selv og når jeg var på familieværnkontoret var de kjempe hygelige og veldig flinke til og forklare meg hva jeg kunne gjøre for at babyen skulle ha det bra.

prøv og snakk med de. da kommer du i værtfall et skritt nermere målet.

Jeg holdt på å si; Nå er det gjort, hehe! (Men bare sånn på hj.siden osv..) Men du har helt rett, faktisk.. Jeg har tenkt samme tanke den siste tiden, med tanke på alt sammen! Men det er så lett å SI at man skal sette strek over alt sammen og bare viske ut fortiden, liksom.. Men du har helt rett, trengte det sparket der i rompa! Takk!

Det der er skikkelig kjipt og jeg kjenner meg i gjenn. Mitt råd er å flytte langt bort. Tenk om han er ute på en av tura, det blir alltid bråk i miljøet det vet vi. Tenk om noen skal hevne seg på deg eller ungen. Harde fakta, seriøst....... Når de først setter i gang i de miljøene er de ikke snaue. Var sammen med en kriminell mann en gang å ble helt ødelagt og utslitt til slutt.......... Dette er vanskelig men du må ta et valg å stå hardt mot hardt.

Bare hyggelig! :-) Har nemlig vært på hjemmesiden din noen ganger (fin side forresten) og sett navnet der!

Skjønner at ting er lett å si for andre og vanskelig for deg å gjennomføre. Men jeg er helt sikker på at du klarer det. Du virker jo som en sterk person!!!!

Lest om gjengoppgjøret på Lørenskog i natt? (VG) Tenk på hva som er best for deg og barnet ditt!

Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 2 måneder senere...

Faar jeg sporre hvor lenge dere har vaert sammen?

Kjenner jeg pakistanere rett,kommer han ikke til aa ta ansvar.

Om han noen gang kommer til aa bli "ren",saa gifter han seg mest sannsynlig med en pakistansk jente.de har jo lov til aa gifte seg med 4!!

synes du ikke skal ha noe med ham aa gjore,han vil bare gjore livet vanskeligere med tanke paa innblanding fra politi osv.ikke glem at gjengmedlemmer gaar etter familiemedlemmer noen ganger.sier ikke dette for aa skremme,men har vaert i saant miljo selv.er utlending selv.det beste er aa komme seg videre i livet.naa som du har et barn maa du tenke paa dets fremtid.hva med aa flytte til landlige omgivelser.bli kjent med nye omgangskretser.

pass paa aa ikke reise til pakistan med barnet og faren om dere evt.skulle forbli venner.

Annonse

Først og fremst:

Slutt og døm deg selv.

Alle har vel gjort feil valg i livet sitt, hvem har ikke rotet seg bort i en idiot av en gutt/mannfolk en eller flere ganger? Iallefall svært få har ikke gjort det.

Det viktigeste for deg nå er å gi jenta di et godt og trygt liv.

Som alle sier: Hold deg unna han. Ja, men...

Hjelper lite om du flytter til andre siden av jorda, vil han ha tak i deg og datteren din, finner han dere uansett. Tror det kan være "tryggest" og være her i byen. Tror du bor i Oslo eller i nærheten? Her er han tydligvis en kjenning av politiet. Hvis han prøver seg og vil ha kontakt, ordne et møte til dere med en tilsynsfører til stede.

Hvis han er sånn du beskriver vil han "selv vise seg frem". Og utfallet vil bli null kontakt med datteren sin. Han har allerede gravd sin egen grav. Ikke en oppegående fagperson kan tillate en slik far å ha en liten flik av ansvaret for et lite barn. På denne måten, nekter du han ikke kontakt med barnet, noe han og barnet kan bruke mot deg senere. Han har rett og slett ødelaøgt for seg selv.

Jeg selv og flere andre i vår situasjon har gjort dette med heldig utfall. Men sikre deg først at rullebladet hans gjøres kjent for vedkommende uten å "sladre" men å gjøre det tilgjengelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...