Gå til innhold

Gravid og Ferie..


Nusse & Nurket :-)

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er nå endelig gravid og det er en god følelse :-) Er 5+1 og starter ferien i dag, noe som skal bli deilig etter mnd. med prøving.(IVF)

 

Har noen av dere vært på ferie til varmere strøk i startfasen, og kan dele erfaringer av det, gikk det bra med dere , hadde det noe negativ invirkning på graviditeten ?

 

Håper på svar :-)

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på. Lengter så fælt etter syden. Planlegger tur til Mallorca i september. Er redd for basseng-baskelusker.. men det skal jo egentlig ikke være noen fare? Så lenger slimproppen (?) sitter? Er 4/5 uker på vei, prøvd i nesten 1 1/2 år.. så jeg vil ikke sette vår kjære spire i fare akkurat, nei..

Noen som kan svare oss??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! nettopp vært 2 uker i tyrkia,er 11 uker på vei..gikk helt topp det:) og er ikke noe galt i å bade,:) men så er ikke jeg sån typisk gravid med masse symtomer heller da,hadde nokk ikke orket 40 grader om jeg var kvalm! eneste er at jeg i varmen fikk veldig hvone ben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var nylig 1mnd i hawaii, reiste når jeg var ca 7uker på vei, 20 timers flytid pr vei, alt gikk fint, mye kvalm men ikke noe galt som skjedde.

 

Kos dere jenter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

 

Det er ikke lett og bestemme seg når en del av meg/oss vil en tur til sol og varme og bare slappe av, og den andre delen er usikker.

Vi har holdt på en stund (4 år) og klarte det endelig på vårt 3.IVF forsøk, er defor veldig redd for at det skal gå galt med det lille nurket som vokser i magen.

Vet at det sikkert går bra med en tur, men blir jo engstelig når de fraråder så veldig å reise til utlandet.

Nå er ikke jeg så plaget av å bli syk når jeg er i syden, så jeg får tenke på det en liten stund til :-)

 

Ha en fin sommer :-)

 

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Jenter!

Klikket litt fort og havnet her inne hos dere (hører til på 2. tri) Kom over tråden og ville bare dele mine erfraringer fra ferien. Kom hjem fra Jamaica fredag kveld. Kopierte inn innlegget mitt fra desember klubben:

............................

.

ENDELIG!!! Det er jaggu godt å komme hjem!! :-)

 

Har hatt en kjempe fin tur, selv om det er litt "slitsomt" å reise så langt når man er gravid....

 

Flyturene gikk bedre enn fryktet selv om det ble forsinkelser både frem og tilbake. I dag har vi vært på reisefot i 27 timer og det tar på...... :-)

 

Ellers var det varmt og godt, deilig å lade batteriene! Dessverre orket jeg ikke like mye sol i år som i fjor, men jeg ble da brun alikevel! ;-)

 

Huleboeren har oppført seg eksemplarisk! Jeg tror jeg kjenner h*n innimellom. Litt sånn blobb blobb nederst innimellom, f.eks når jeg prøver å ligge på magen.

 

Det vanskligste med å være på en sånn tur er at man ikke kan spise alt man ønsker. Det kjedeligste var å bestille brus UTEN isbiter når det er nærmere 40 grader og alt du ønsker er å drikke noe som er kaldt!! :-) (på restaurantene var det kun springvann og det ville jeg ikke drikke)

 

Så i 14 dager har jeg badet og kost meg. Spist veeeeeldig mye god frukt........og ja, det var vel nesten bare det jeg har spist........... (litt til da)

 

DEILIG Å VÆRE HJEMME IGJEN!!!

.................................

 

Viktig å huske på:

 

(flyturen)

Vann!!

Mastpakke

Intimservietter

Våtservietter, desinfiserende

 

God tur!! Kos dere!!!

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...