Gå til innhold

Hva kan man gjøre for å få lengre lutealfase?

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at jeg har ganske korte lutealfaser. Etter jeg har startet med tempinga har det vært 11 og 8 dager, og nå spotter jeg på 9dpo!

Har hørt at under 10 dager er for lite til at egget skal rekke å feste seg skikkelig før kroppen setter igang mensen. Så dette lover jo bra!

Var hos legen for en måned siden, og nevnte det med lange og ustabile sykluser og korte lutealfaser. Ble liksom bare avspist med at det må gå et år først. Jaha, da mangler det BARE 4 mnd...

Skal riktignok på ultralyd 21. august for å sjekke litt, men føler at det er ganske håpløst å bare la tida gå når kroppen ikke fungerer! Vet at det har vært god timing i hvert fall de to siste pp!

Var hos soneterapeut en gang før EL, og nå skal jeg tilbake dit så fort som mulig. Har også tatt tilskudd av vitamin B6 denne pp. Må da vel være mulig å få denna kroppen i gjenge snart?

Tips for å påvirke lutealfasen taes i mot med stor takk!

Fortsetter under...

Ja min var på 11 dager....kunne tenke meg et par dager til...

Husk at spotting ikke regnes som mens, så den kan fremdeles bli lengre...er du sikker på at det er mens spotting da? Du er 9dpo? Egget fester seg dag 6-8... så da kan man spotte dag 9 ja...

Lykke til da!!

Vet at det sånn teoretisk sett kan være festeblødning.

Men "kjenner lusa på gangen" (les tanta)! Jeg starter jo med mensmurringer på dag 3-4 etter EL, og da er det jo ikke egget som lager murringene.

Blæh! Hadde stor tro på juli måned, til og med spådd gravid av et par stykker. Da blir det bare å vente på september-spire da!

Du får ha lykke til med ny pp, og forhåpentligvis videre utredninger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...