Gå til innhold

Oktober: Var på føden i går kveld


Nicita73

Anbefalte innlegg

Torsdag kveld oppdaget jeg blod i truseinnlegget og litt når jeg tørket meg, dette roet seg utover kvelden, og ikke hadde jeg mer når jeg våknet fredag morgen. Var hos legen for å få svar på en urinprøve de hadde sendt til dyrking, og da nevnte jeg dette for legen min. Han ringte sykehuset og jeg fikk beskjed om å ta kontakt med de om blødningene skulle komme tilbake, noe de gjorde på kvelden, pluss at det ble "pumpet" blank væske ut av meg, så jeg ble redd for at jeg lakk fostervann.

På føden ble jeg tatt i mot av en helt herlig jordmor, som sjekket hjertelyden til babyen, som heldigvis var helt fin. Gynekologen kom og han tok en prøve for å se om jeg lakk fostervann, samt at han tok en bakterieprøve og undersøkte hvor blødningen kom fra. Heldigvis lakk jeg ikke fostervann, og blødningen kom fra livmorhalsen min, de kunne ikke gi meg forklaring på hvorfor. Men etter ultralyd, hvor jeg fikk bekreftet at alt var bra med lillegutt, dro jeg hjem med beskjed om å slappe av og ta kontakt igjen om det ikke sluttet å blø. Klart jeg lurer litt fortsatt, har hatt masse utflod en måndes tid, så det kan jo hende jeg har en infeksjon som har utløst dette, svar vil jeg vel få om et par dager. Men fy å redd jeg ble, godt at alt ordner seg. Og sykehuset i Tønsberg skal ha all skryt for god mottagelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia :)

Kan tenke meg du var redd, og bekymret.

Så bra at alt var i orden da. Ingenting som er bedre enn det. Du må slappe av nå i helgen og ta vare på deg selv.

Håper at du slipper å oppleve dette en gang til.

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at alt var bra med barnet, men klart det er veldig skremmende når sånt skjer. Jeg hadde også en liten blødning torsdag for to uker. Oppdaget det på jobb på slutten av arbeidsdagen. Legekontoret hadde akkurat stengt da, så jeg ringte sykehuset. Var livredd og fikk komme inn med en gang, noe som gjorde meg enda mer engstelig. I ettertid er det jo betryggende å vite at de tar det så alvorlig. De fant hjertelydeen til gutten vår, og jeg ble undersøkt og observert i nesten to timer. Alt stod bra til med babyen, men de hadde ingen forklaring på blødningen som da hadde stoppet. Jeg ble sykemeldt i en uke etter dette, og fikk som deg beskjed om å ta det med ro.

 

Var hos legen i går og det ble igjen oppdaget blod i urinen. Prøven skulle sendes til dyrking, og jeg skulle ta kontakt igjen til tirsdag. Reiser til Tyskland mandag, så det var på et veldig ubeleilig tidspunkt. Sist leverte jeg ny prøve noen dager etterpå, og fikk bekreftet at det ikke var blod lengre.

 

Er jo veldig skremmende med blødninger/ blod i urinen undder graviditeten, men det er jo faktisk ganske vanlig. Og nå har vi jo erfart at vi blir tatt på alvor og får sjekket opp i det når det først skjer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adnil*lita jente i magen. Takk for omtanken:)

 

Oktobermamma-77, vi har hatt akkurat samme opplevelsen vi, så godt at det gikk bra for oss begge, det er så utrolig godt å vite at vi blir tatt på alvor. God tur til Tyskland:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint att allt var væl. Inget roligt nær såna ting hænder.. man blir så orolig. Får hoppas allt stannar fint i fortsættningen oxå...

 

Jag var med om liknande sak då jag væntade førsteman i v. 36. Visade sig då vara slemproppen som hade lossnat vilket utgav lite blodrester.

 

Ha det fint.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bekymringer man skal ha i løpet av et svangerskap, men det er så godt når alt går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...