Gå til innhold

Jeg er oppriktig bekymret og redd for hva det kan være med gutten min....:-( ble litt lang denner her.

Anbefalte innlegg

Det virker som han plages med noe. Han liksom løfter øyebrynene og lukker øynene litt og på en måte rister på hodet. Sånn litt fram og tilbake og litt opp og ned. Vanskelig å forklare. Virker som han plages med noe i øynene kanskje...er ikke sikker, men han så på kameralyset på mobilen min isted og gjorde det samme. Han har gjort det når han svelger mat også og jeg har tenkt at han kanskje har hatt vondt for å svelge og liksom må "ta i" litt. Men han gjør det jo utenom også. Har tenkt at han gjør det når han er sliten og trøtt noe han er nå, han våknet så tidlig i dag... Virker som det er noe med øret hans også og at det er derfor han gjør det. Har alltid tatt seg mye til det høyre øret sitt, men jeg har vært hos legen og det har aldri vært noe galt med det -noe jeg ikke skjønner, men har godtatt det fordi jeg har vært hos 2 forskjellige med det.

Jeg blir så redd at jeg er helt kvalm akkurat nå, ville liksom ikke sette ord på det og heller bare tro at det er normalt, men jeg har ikke sett noen gjøre sånt før:-( Tenk om det er tics? Eller kan det være at han plages med kløe i øret og vil på en måte riste det vekk? Eller at han har noen problemer med øynene som gjør at han sliter med å se ordentlig? Virker ikke sånn, for det virker som han har et normalt syn...

Uff jeg orker ikke å høre at det er noe galt med han....stakkars liten.

Fortsetter under...

Ja,tenker du på Tourets syndrom? (vet ikke helt hvordan jeg skriver det)

Vet ikke helt om man kan se om babyer har det,men er du virkelig bekymret burde du få en time hos en spessialist kanskje?Ser at du har vært hos to leger,synes det er merkelig at disse legene ikke finner noe hvis babyen din gjør dette ofte.Eller kanskje de ikke finner noe fordi det ikke er noe galt:o)

Uff...når disse små gjør noe som kanskje ikke er helt vanlig så er det veldig vond å se!

Ønsker deg lykke til,og håper du finner ut av det!

Ja jeg var hos to leger, men det var pga jeg trodde han hadde vondt i øret da han var mindre. Det virket sånn pga at han tok seg til øret. Men ikke sånn vingling med hodet. Har ikke vært hos noen pga det jeg har tenkt at det bare er normalt....:-(

Dette er ikke ment for å provosere, men det er ikke "uvaner" gutten din har lagt seg til da. Gutten min driver å snur hodet mye fram og tilbake klør i øynene/ hodet. Det er "uvaner" han har lagt seg til. Skjønner at du blir urolig men ta tiden til hjelp så ser du hva som skjer. Kan jo hende han slutter med det etterhvert. Lykke til!!

åååååå...blir så lei meg på dine vegne jeg....sjønner at du er bekymra! men det er helt sikkert noe "vanliegreier"... hva m å ringe helsesøster eller dra på helsestasjonen...? åååå fikk vondt imagen jeg...plis si hvordan det går m lillevennen..... *trøsteklem*

Annonse

Jo jeg håper jo at det er akkurat det det er.... Nå så går jeg og tenker på det hele tiden og bare legger merke til det. Vanskelig. Må bare tenke at alt er som det skal og så får jeg ringe helsestasjonen på mandag og få de til å se på han.

Vet at han er normal hørsel, for vi har vært på test på hs. Legen lyste inn i øynene en gang vi var hos legen på en kontroll og da var alt normalt. Men ting kan jo utvikle seg fort...

Det er sånn at jeg gruer meg for å gå inn på tråden min når jeg ser at jeg har fått svar fordi jeg er så redd for at noen skal si at det er den eller den sjukdommen...uff så bekymret man kan bli=(

Han er ikke bare trøtt da? Jenten min oppfører seg nesten akkurat slik når hun er trøtt, drar og gnir seg i øret og virrer med hodet. En stund lurte jeg på om det var noe galt med henne...

Du har ikke nevnt hvor mange måneder han er. Jeg synes at mødrene bekymrer litt for mye om ungene sine men vi har også evne til å ha magefølelser om ting når det gjelder barnet vårt. Siden du er veldig bekymret bør du kontakte legen og finne ut hva det er. Jeg fikk vondt i magen av å lese innlegget ditt. Kansje du bør få en time på Ahus. Jeg gjorde det med datteren min og hun fikk hjelp begge gangene. Lykke til.

Jo det er det jeg lurer på...for han driver veldig sånn når han er trøtt. Uff jeg skal se det an litt. Har hengt meg helt opp i dette nå så nå ser jeg ikke noe annet, klarer liksom ikke å slappe av. Samboeren min mener det ikke er noen grunn til bekymring, men mener vi bør ta det opp på 1 årskontrollen i begynnelsen av aug.

er han tett eller snørrete?

Hvis han er stadig lett forkjølet, kan han plages med ubehag i ørene. Kanskje klør det i øynene, antydning til allergiplager? Husdyr? Røyk?

Det er nok ikke noe farlig uansett. Ved Tourettes er det gjerne mer uttalte tics enn det du beskriver.

Gå på helsestasjonen. Legg ellers merke til om han virker å bruke øynene bra/ser godt. Hvis du føler det er noe med øynene hans, gå til privat øyelege. Ville ikke kaste bort tiden på ØNH lege hvis fastlegen har tittet i ørene uten å se noe.

Man bør vel ha henvisning men vi dro ditt direkte fordi det var litt alvorlig (vi var redde fordi hun kasta opp og var helt blek). Det går an å ringe ditt også tror jeg.

Annonse

Gutten min tar seg alltid til øret når han er trøtt. Det har han gjort siden fødselen. Har også hørt om mange andre som opplever nettopp dette. I en periode klødde han seg så hardt på øret at han fikk et lite sår. Helsesøster sa at dette ikke var noe farlig.

Når det gjelder ristingen... Gutten min rister også sånn, men det betyr kun at han tisser!!! Jeg var veldig bekymret for akkurat dette en stund, men han tisset faktisk og grøsset skikkelig mens han gjorde det. Det så nesten ut som om han fikk et slags anfall, men det var ingenting å bekymre seg for.

Håper dette var til litt trøst og hjelp? Gutten min er 9 måneder og har helt normal og sunn utvikling.

jeg mener at touretts får ikke små babyer.. det kommer ofte ikke til syne før barnet er 4-5 år... det noe barnet føler at det mååå gjøre er noe med tenking i hjernen blant annet... å slik har ikke små babyer.. så det skal du ikke bekymre det for..

men han kan jo være lysømfientlig eller noe sånt..

har å hørt flere som rister når de tisser...

å babyer som ligger å knikker hodet frem og tilbake spesielt før de sovner og når de våkner...

helt normalt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...