Gå til innhold

Livmorhals

Lurifax71

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nå begynt på kontroll hos gynekolog. (Er i uke 22). Han målte livmorhalsen min til 5 cm. Jeg har i grunn ikke reflektert over livmorhalsen min tidligere:-) men gjør altså det nå.-) Hvor lang er deres? Hva er "normalt"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Lurifax!

Jeg er i uke 24. Jeg var po kontroll po Riksen i forrige uke og livmorhalsen min er 5,5cm og det var visst nesten perfekt. Rart de ikke sa det til deg. Jeg skal po kontroll og mole hver 3. uke fra og med siste kontroll.

Skrevet

Hei Hei, jeg var på rutine kontroll 6 juli (18+3) å da målte den å den var 4 cm å d var normalt sa dem. Jeg skal gå 1 gang i mnd til ultralyd kontroll nå.

Skrevet

Takk for svar!! Jeg regnet med det var normalt siden legen ikke sa noe, men begynte å lure litt i ettertid. Selve kontrollen var litt hektisk, legen var litt preget av at han skulle reise på ferie den dagen...:-)

Jeg skal gå til kontroll ca 1 gang pr mnd nå.

Skrevet

Er i uke 32 nå, var på kontroll i uke 30 og da var livmorhals 2,5 cm pluss at jeg hadde for mye fostervann hos den ene tv.

Skrevet

min er 4,6 og lukket:-) alt er bra..:-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Oida - jeg var på ul i går og fikk beskjed om at det er to huleboere i magen! Uventet, men utrolig gøy! Dette blir barn nr 3 og 4 ; )

Min livmorhals ble målt til 3,66 cm - i forhold til de andre svarene her så høres det jo ut som om min er forkortet allerede, selv om legen påpekte at alt var greit. Han sa at 4 cm er normalen. Er forresten 16+3 i dag.

Har en del relativt harde kynnere, er derfor sykmeldt. Fra før har jeg en datter født prematur 35 uker samt en datter hvor jeg ble innlagt med premature rier i uke 24. Klarte heldigvis å stoppe fødselen da, hun kom en uke før termin. Noen av dere andre som har fått beskjeder om normalmål på cervix?

Skrevet

Jeg mener å huske at legen min sa noe om at alt over 3cm var bra. Men, de som startet på 3cm hadde lite å gå på før livmorhalsen ble for kort. Derfor er det jo kjekkt å starte litt høyt oppe slik at det tar litt tid å komme seg ned til risikogrensen! Jeg hadde selv 4,4....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...