Gå til innhold

Hun bare gråter når hun skal sove.

Anbefalte innlegg

7mnd. Hver kveld og nesten hver gang hun legges ut i vognen for å sove så gråter hun. Gråter og gråter. Selv med smokken. Går vi bort for å trøste eller sjekke om hun har smokken, blir hun illsint fordi vi ikke tar henne opp eller hva det er og hun hyler enda verre. Hvis vi ikke går til henne så sovner hun til slutt, mye raskere enn om vi hadde trøstet/gått inn til henne..

Hva skal vi gjøre med dette?

Og hva er sleepsense for noe? Er det noe for oss?

Fortsetter under...

Kan ikke om sleepsense. Men vår lille må skrike seg i søvn. Betyr ikke noe om hun sover oppå oss eller om vi sitter i stua. Slik er hun, og en del andre barn. Det blir ofte verre hos oss hvis vi går inn, så da sørger vi heller for å ikke være stille, slik at hun kan høre oss. Men det tok på nervene en stund da...

Hei. Gutten vår gråt også mye når vi la han. Men har heldigvis blitt myyyye flinkere til å legge seg. Nå er det skjelden han skriker, og når han gjør det, tar jeg han opp, og prøver igjen etter 2 min. Han er særlig blitt flink på kvelden når han skal ta natta. Legger seg i seks tiden, prater litt og styrer litt i senga, før han sovner. Han kan sutre litt, men da går jeg inn til han og roer han. Gutten min er 6 mnd.

Jeg har sleepsense opplegget, men har ikke tatt det i bruk selv. Men det kan godt hende det er noe for henne/deg. Hvis du vil kan jeg sende det til deg? Det er en metode for å få babyer til å finne søvnen selv, uten pupp, byssing, bæring osv.

Sånn er/var det her og. Jenta skrek/sutrer mye før ved leggetid og jeg prøve det gå inn til henne hvert 5 min men det gikk ikke. ble kjempeskuffet da jeg gikk ut igjen og alt ble værre. Hun hadde en vanskelig periode fra 7-9 mnd (da begynner de jo å reise seg opp osv og er veldig aktive i senga). Nå er alt bedre, 11 mnd.

Gjør det du føler er riktig. Finnes nok ikke noen fasit på dette. Gå inn til henne hvis du tror det er riktig og la hver hvis du føle det er ok. Morsfølelsen kan ikke ta feil, du kjenner ditt barn best.

Jenta her sutrer i 5-10 min på kvelden før hun sovner og ikke i det hele tatt på dagen. Hun sover 2-3 timer på dagen og 13-14 timer om natten. Det gjalt å få henne til å forstå at "nå er det leggetid" og ikke leketid. Barn forstår jo ikke at de skal sove alltid. Jeg var sparsom med å plukke henne opp, men det klødde i hendene ja!! Nå vet hun at jeg ikke tar henne opp så hun gidder ikke prøve engang. Må bare si til dere som kanskje vil skrive at "blabla får hjerneskade av å skrike blabla": Jeg vet selv hvor grensen går med mitt barn. Hun har det mye bedre nå og det har også jeg. Jeg tar henne selvfølgelig opp hvis hun hyler og ikke sutrer. Hører jo forskjell på gråten.

Oi, dette ble langt. Håper du ble klokere og ikke mer forvirret.

Denne perioden kom vi oss gjennom ved at pappaen la poden. Han satt seg ved siden av sengen. Hver gang poden dro seg opp etter sprinklene, ble han lagt ned igjen og strøket på ryggen og natta, natta.

En liten tålmodighetsprøve var det selvsagt, men det tok sjelden lenger enn 15 min før han sovnet. Hvis vi gikk fra rommet og lot ham skrike, bruke han mye lenger tid... Det var ikke særlig hyggelig å høre på heller akkurat.

Annonse

Min lille må også gråte/ sutre seg i søvn. Blir bare verre av at vi tar ham opp. Men det begynner å hjelpe nå, så så går jeg inn kun èn gang og pakker teppet rundt ham og sier godnatt og gir en liten suss. Da bøir det som regel stille etter noen sekunder bare. Og det er en forbedring, tro meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...