Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvid du tenker forsatt på sykehuset. Så vil de sjekke om stingene er fine, hvis du må sy da. Og om du har det bra. Hvis jeg ikke tar helt feil her.

På 6-ukers kontrollen så sjekker de både deg og babyen din. GU og prat om prev. hvis du har tenkt å vente litt med neste mann.

Baby sjekker de hoftene og mage og om alt er bra med baby.

Skjønte du litt, ble litt rotete dette.=o)

• 1 måned senere...

Annonse

Du MÅ ingenting; DU bestemmer over deg. På barsel spurte de om jeg ville de skulle sjekke stingene. Jeg svarte nei takk, ikke nødvendig; jeg følte meg bra. Det var helt greit. (En sjekk av sting er jo forresten ikke like ille som GU, da...) Var på 6-ukerskontroll etter å ha fått førsemann. Babyen ble IKKE sjekket der, slik noen andre her skriver; det ble gjort på egen 6-ukerskontroll for babyen på helsestasjonen. Etter senere fødsler har jeg droppet 6-ukers-kontrollen for min egen del, har ikke følt behov for denne. Men det er jo et gratis tilbud som det er greit å benytte seg av hvis det er noe en ønsker å ta opp med lege (feks prevensjon). (Og har du revnet mye, er det jo lurt å få sjekket de stingene, da...)

Ikke alle leger foretar GU på 6ukerskontrollen. Det eneste min lege gjorde, var å skrive ut en resept på Conludag, samt overprøve alle leger og fysioterapeuter jeg hadde vært hos under svangerskapet ved å avvise at jeg kunne ha hatt bekkenløsning. Ikke så veldig tillitsvekkende! Conludagen begynte jeg heller aldri å ta, ettersom jeg var usikker på om det ville sette i gang syklusen min igjen...

På barsel på sykehuset sa de at man skulle få legen til å sjekke om man hadde opparbeidet seg ordentlig styrke i bekkenbunnsmusklene (knip, knip), men det gjorde altså ikke min lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...