Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ei jente på 5,5mnd som har blitt veldig glad i å sitte i babybjørn bæresele den siste tiden. Det jeg lurer på er om noen vet hvor lenge hun kan "sitte" i den pr gang.. Er det noen anbefalinger der.. Jeg har henne slik at hun sitter vendt med ansiktet utover. Det liker hun best for da har hun full oversikt over alt som skjer ;-) Har hatt henne i selen 20 min på det lengste til nå tenker jeg.. Hun har ikke virket lei eller plaget på noen måte da. Men jeg bare lurer om det er belastende for henne på noen måte hvis det blir for lenge, og da særlig siden hun sitter vendt utover og ikke har noen nakkestøtte (Hun bærer jo hodet fint selv nå, men fordet...)

Håper neoen har svar å gi :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5639462-babybj%C3%B8rn-b%C3%A6resele/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har en babybjørn, og bærer han mot oss enda, vi bruker den av og til, og ikke lenge av gangen, og var veldig fornøyde med denne, og trodde at den var veldig skikkelig og riktig og nøye utviklet.

men så leste jeg en artikkel på nettet, har ikke noe link til den nå, den var å engelsk, og de var snakk om spinal stress, den var amerikasnk, og at de bæreselene som finnest på markedet som er så populære vil føre med seg en generasjon av mennesker med ryggplager.

det beste skulle være bæreslynger, der begge bena er attmed hverandre til en side. aner ikke hvr hldbart dette er. vi har begge deler, slynge og babybjørn, han foretrekker den siste. kanskje fodi jeg ikke får på meg slynga skikkelig, vet ikke.

Ja, du skal være forsiktig fordi barnet henger med all kroppsvekten på bekkenet. Dette gjør at det ikke er særlig lenge av gangen man bør ha de der, jeg tror det er vanskelig å gi noen spesiell tidsbegrensning - bruke sunn fornuft. Jeg har også hørt 15 min fra de er 3 mndr , men at det kan økes med 15 min pr mnd siden eller noe sånt? Ikke helt sikker her, for jeg husker ikke.

Slynger har ingen tidbegrensning, barnet sitter på en "riktigere" måte i disse. Podens fysioterapeut var skeptisk til BB, men var veldig positiv til slynga.

Det du også bør tenke på når du bærer utovervendt er at barnet fort kan få for mange inntrykk rett i fleisen uten mulighet til å skjerme seg selv. Du kjenner jo selvsagt barnet ditt best og kan vurdere det, men det kan jo være greit å bli minnet på at det kan være en grunn til at barnet er ekstra sliten eller oppglødd osv... Poden vår ble lett overstimulert så vi brukte ikke denne posisjonen i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...