Gå til innhold

Hjelp babyen min snakker.... :)

Anbefalte innlegg

Hvor mange ord er det vanlig at en på 9 månder kan. Snuppa mi har nå 5 ord hun burker mye. Og i dag kom det ennda et nytt et. Er det virklig så enkelt..... Jeg blir helt overveldet fordi mitt eldste barn har afasi, så vi har liksom aldri vært igjennom dette. Jeg er selvfølgelig glad for at hun snakker, men er ikke dette litt tidlig da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5638621-hjelp-babyen-min-snakker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, er det vanlig å ha flere ord når de er 9 mnd? Datteren min er snart ni, og foreløpig sier hun bare mamma (eller mammam. Kom en babbab i går som vi valgte å tolke som pappa :-)) Ellers veldig mye dadadad lyder. Utover det hyler hun av lungers kraft hvis hun har noe å meddele som hun mener det er viktig at vi får med oss. Og det er ganske mye.

Lillefjert er også 9 mnd... og ordforrådet er ikke akkurat stort. Går mest i mamma og pappa.... hei en sjelden gang. Ellers er det masse dadada, pusting og pesing som gjelder..-.....

Jeg blir vel skutt nå, men jeg tror ikke det er så bevisst med disse ordene, jeg...... Ikke enda...... ( Ikke skyt, ikke skyt)

jeg leste et sted at lydene de begynner å lage når de er 4-6 måneder, kan være besvisste. aner ikke om dette stemmer. gutten vår er 6 mnd, og han sier mamamamamamamamamam og da velger jeg å tro at han sier MAMMA, for det er det bare så veldig koselig å tenke :-)

for han sier mamamama ikke papapap, eller dadadadada, eller bababababa eller noe annet, av alle lydene han kunne sagt sier han mamamamama

:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...