Gå til innhold

Jonas er født og Elias er stolt storebror!!!! (fin fødsel)


Trebarnsmorifebruar??

Anbefalte innlegg

Jonas kom til verden 12 juli. "uker før ultralydtermin. Begynte med modningspiller kl 9 om morgenen, gikk på kjøpesenter og handla og spiste og hadde lette modningsrier. Legen tok vannet kl 18 og begynte da med korte rier med gode pauser mellom. Fikk drypp og kl.20 hadde jeg ca. 2 min mellom riene og de varte akkurat levelig lenge. Gode pauser imellom riene. Pustet meg igjennom og drømte meg bort ;). Da kl. var rundt ti sjekket jordmor åpning og siden jeg hadde hatt det veldig levelig så tenkte jeg at dette lom til å ta tid. Ble forbausa da hun sa 5 cm åpning! og dette ga meg motivasjon. Ved vaktskiftet halv elleve begynte det å bli tøft. Riene kom i ett. Det var da jeg ble godvenn med lystgassen. Riene forsvant ikke,men jeg ble herlig berusa :). Så ti over elleve kom trykketrangen. Jeg må på do! Men jordmor fikk meg opp i senga i en fart og der kom hodet. Masse mørkt hår. 23.18 etter fire press og meg rautende som ei ku fikk jeg den herlige varme lille gutten på magen. Samboer rista og tårene hans spruta. To pyntesting som jeg ikke merket noe av med gutten min på magen. .En fin og perfekt fødsel! Herlig å være hjemme hos storebror. Masse besøk, og vi er trøtte men lykkelige. Gled dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gratulerer så mye!! Jeg har 6 dager til termin.... Håper d skal skje noe hver dag nå!!

 

Lurte litt på en ting: hvorfor du fikk modningspiller når du ikke var kommet til termin engang? og hvordan kjennes modningsriene ut? Jeg trodde at riene var "nesten" like vonde fra start til slutt.....

 

hilsen en nysjerrig førstegangsfødende (snart iallefall)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...