Gå til innhold

Hva skal det neste barnet vårt hete? trenger deres hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Heihei=)

Vi har fra før 4 døtre som heter Alva, Luna, Isa og Saga. Nå er jeg nok en gang blitt gravid og ul viser at vi har klart bragden å lage en gutt etter 4 jenter. Jeg var så klar for at dette også var en jente at jeg kun hadde funnet på jentenavn.. Nå trenger jeg ders hjelp.

Jeg er jo helt tom når det gjelder guttenavn, liker korte, enkle og litt skjeldne navn, noen forslag?

Fortsetter under...

Annonse

Det er ni menn og åtte damer her i landet som heter Elia.

11 menn som heter Eliah.

2785 som heter Elias.

Jeg synes ikke hebraiske Elia står så godt til dine fire flotte, sjeldne, men gode skandinaviske jentenavn. Fire feminine, fine - og så litt veike Elia? Mnæææiii. Likte ikke kombinasjonen. Synes det må være litt mer mandig og staut, jeg... Men du trenger selvsagt ikke være enig! :-)

Prøver meg med flere forslag:

Alva, Luna, Isa, Saga og Bo

Alva, Luna, Isa, Saga og Boje

Alva, Luna, Isa, Saga og Brede

Alva, Luna, Isa, Saga og Peik

Alva, Luna, Isa, Saga og Lorns

Alva, Luna, Isa, Saga og Pelle

Alva, Luna, Isa, Saga og Niels

Alva, Luna, Isa, Saga og Mons

Alva, Luna, Isa, Saga og Mikkel

Alva, Luna, Isa, Saga og Mattis

Alva, Luna, Isa, Saga og Peer

Alva, Luna, Isa, Saga og Linus

Alva, Luna, Isa, Saga og Theis

Alva, Luna, Isa, Saga og Truels

Alva, Luna, Isa, Saga og Tønnes

Alva, Luna, Isa, Saga og lille Vetle

Alva, Luna, Isa, Saga og Viggo

Annonse

Elia er et jentenavn da?=/ Hebraisk navn fra Elijah... Brukes hvert fall så å si bare som jentenavn i England... Aldri hørt om gutter som heter det=/

Så det blir helt feil i mine ører!

Hva med Balder, Noah, Mons, Hans, Vilmer...?

Når jeg ser på de navnene dere har valgt før, er det jo klare referanser til norønn mytologi og ikke sp rent lite eventyr! Jeg syns Elia er fint, men kanskje litt feminint for den ene gutten i flokken. Dessuten er Elias svært populært blitt. Ikke at det gjør noe, man må velge med hjertet.

Men jeg vil gjerne foreslå ASK en gang til - syns det er nydelig, men vi kan ikke selv bruke det fordi noen venner kom oss i forkjøpet. Dette passer jo svært godt til de andre navnene uten at det blir for like lyder.

Axel er fint, men virkelig på vei opp på listene.

Jeg syns ikke Tord er så fint, men takk for forslaget! Nå har vi bestemt oss for at det blir en liten Ask, både jeg og sambo likte det skikkelig godt! Var foresten på UL idag 90% sikkert at det blir gutt, hvis ikke blir det en liten Embla, hva syns dere om det? Alva, Luna, Isa, Saga og Embla.. syns det klinger godt jeg!

Alva, Luna, Isa, Saga og Ask.. skikkelig fornøyd med navnevalget nå alså!

Takk for all hjelp, kom gjerne med kommentarer på Embla!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...