Anonym bruker Skrevet 14. juli 2006 #1 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg vil bare si at i fjor en gang så var det ei dame som skrev at alle ho hadde snakket med påstod at fødselene var det vondeste de hadde opplevd i sitt liv uansett om de hadde hatt smertestillende eller ikke. Jeg syns det er helt idiotisk å skrive sånn, for da oppfordres mange flere til å be om keisersnitt som faktisk kunne født på naturlig måte men riktignok med smertestillende hjelpemidler. Det hun sa er å skremme vettet av de som har fødselsangst fra før, og det hun påstod der er ikke sant heller. Det er i hvert fall ikke min erfaring! Jeg har født to barn med epiduralbedøvelse begge gangene. Takket være at jeg fikk epidural tidlig i fødselsforløpet så ble jeg spart for veldig mye smerter, så jeg kan meddele at jeg syns ikke nødvendigvis at fødselene mine er det vondeste jeg har opplevd. Så det er ikke sant at fødsel må gjøe grusomt, uansett om man tar smertestillende eller ikke. Etter det jeg har erfart så er det i hvert fall ikke tilfelle! Jeg forbanner den dama som sa at "alle jeg har snakket med påstår at fødselene er det vondeste de har opplevd uansett hvor mye smertestillende de har fått i fødselene". Det er ikke sant at naturlig/vaginal fødsel må være uhyre smertefult og at smertestillende ikke hjelper! Jeg vet at en del opplever at epiduralbedøvelse ikke alltid virker effektivt, men jeg var blant de heldige som erfarte at epiduralbedøvelse var til kjempestor hjelp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5637245-det-g%C3%A5r-ikke-an/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå