Gå til innhold

Når dere selv lager mos/puré.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fryser dere det ned i glass? Jeg bare lurer på om ikke glassene knuser i fryseren?

Hva fryser dere ellers ned i? Hvordan fryser dere ned bittesmå porsjonersom skal fungere som "smørøye" i grøten?

Har nettopp lagd pærepuré. Det smaker faktisk mye mere av pære enn det man kjøper færdig på glass. Ble veldig positivt overrasket!

Fortsetter under...

Skrevet

Hva med å fryse ned i isterningformer og ha dem i pose når de har stivnet?

Skrevet

Glassene vil kun knuse hvis du fyller dem helt opp. Fyll oppi 3/4 så er du sikker på at det ikke blir knust. Ellers så kan du benytte isterning-brett. Isterningene kan du kutte opp i mindre biter med kniv hvis bitene blir for store.

Skrevet

Jeg fryser i små plastposer. Veldig lett å holde under rennende vann for å smelte litt, og så plumper jeg det oppi vannbad.

Skrevet

Av og til kan jeg ikke tenke selv...

...isterningbrett! Genialt!

Takk for svar!

Skrevet

Jeg kjøpte små bokser i plast på alexi.no, små kuber med lokk. Er vel en 12 stykk pr. brett tenker jeg, 15ml i hver. Enkelt å bare ta opp en og en sånn liten boks!

Annonse

Skrevet

Avent har geniale små begere som kan brukes til fruktmos, middag, mm osv osv. Jeg bruker dette og isterningbrett til å fryse ned i.

Skrevet

europris har isterningsbrett med lokk til - helt genialt til slikt! Tror jeg betalte 10 kroner. Har terningene over i en større boks når de er frosne.

Når du lager slik mos, tilsetter du noe eller er det bare ren frukt?

Skrevet

Eg frys ned småporsjonar i plast- eller alumimiumsfolie, men det er ingenting i vegen for å bruke glas. Frys jo ned middagsmaten hans i glas.

Eggeglas og isterningbrett eller -posar er også greie å bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...