Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var bare det som var det første som slo meg da jeg leste nedover her.. Var ikke sånn ment; søstreren min har downs, jo. Foreldrene til den gutten mente at han ville stille sterkere i samfunnet etter en sånn operasjon, fordi han ville slippe masse fordommer og sånn. (De forminsket tungen bla, og forklarte det med at det ville bli lettere for ham å snakke og puste -"medisinsk" grunn..? nå.) Poenget mitt er at man lett kan miste gangsynet -ingen er profesjonell i forhold til sine egne barn. Jeg ville sef aldri gjort noe sånt mot ungen min, og søsteren min er mer enn god nok akkurat sånn hun er! :o) Ingen grunn til å kutte i babyer hvis man ikke må. Håper du så poenget, nonah..

Hett tema dette...selv om folk er for eller imot, må man kunne se både de positive & negative sidene ved begge sider. For det er det, ingen tvil om det. De fleste norske som er omskjært er det pga for trang forhud ol... Andre steder i verden er det en skikk. Tror ikke de små guttene lider en stor nød om de blir omskjært, men tenk når de vokser opp da? Tror du dette er noe ditt guttebarn ville ønsket selv? Altså, foreldre skal jo ta valg for sine barn, men de bør være til det beste for barnet!! Og nøye tenkt igjennom. Vi skal være gla for at vi i Norge ikke har slike skikker som sier at vi MÅ omskjære eller lignenede. De fleste guttebarna i Norge er ikke omskjært, og de få som blir det kan bli utsatt for mobbing av den grunn, siden de ikke "ser ut som alle andre" Særlig gutter er jo nettopp opptatt av kjønnsorganet sitt! Dere får velge det dere føler er best, men er enig med de som sier at man lærer barna sine hygene, så det er ikke et sterkt argument. Tenk nå bare godt igjennom det. Det kan ikke forandres på om det er gjort!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...