Gå til innhold

Noen her med menn som reiser mye?

Baby4påvei-har kommet :-)

Anbefalte innlegg

Hei . Mannen min har netopp søkt jobb som gjør at han kommer til å være mye borte. Jobbe to uker langt hjemmefra, så tre uker fri hjemme. Noen som har samboer/mann som jobber sånn? Og som har tre-fire barn? Erfaringer?

Vi har litt stram økonomi nå og kommer til å få det mye enklere økonomisk hvis han får den jobben.

Trenger råd!

Fortsetter under...

Min mann er pilot, og er mye på farten. Jeg har tre små på snart fem, tre og ett år. Og venter en til i januar. Noen ganger føler jeg at jeg er alenemor... men stort sett går det fint. Jeg har ikke mye familie rundt meg, da de fleste bor i utlandet, men heldigvis har jeg moren min her en god del. Jeg tror om jeg ikke hadde hatt noen hadde tvunget seg frem med en aupair. Jeg har funnet ut at det viktigeste er i de periodene som jeg er hjemme alene med barna mye, må jeg være veldig strukturert. Siden jeg er hjemme med barna så greier vi aldri å komme oss til barnehagen før kl 1000, og middagen blir ofte noe lett når jeg er alene med de. Barna lærer seg fort at når pappa er borte må de selv være flinke å bidra. Jeg legger alltid tøy frem til de alle dagen i forveien, og tøy som skal strykes må bare vente... Man må rett og slett prioritere det som er viktig fremfor å gjøre alt... Det er jo viktig at de periodene man er alene ikke blir bare stress og mas for både liten og stor, selv om det til tider føles sånn... Om du får økonomi til at noen hjelper det med husvasken noen timer i uka gjør det også ting lettere.

Klem fra meg, snart mamma til fire... og ganske trett...

Jeg har tre barn på 9, 7 og 4. De to største går på skolen og må være der til 8.15. Den minste går i bhg der jeg jobber, så ham tar jeg med meg om morgenen.

Men jeg må jo på jobb, så må dra hjemmefra vesentlig tidligere enn deg.

Pr dags dato har jeg ikke førerkort, noe som gjør ting litt vanskeligere. Spesielt henting og bringing, fotballtrening og svømming osv.

Men begynner å kjøre opp nå.

Også får søstera mi flytte inn her de to ukene ,mannen min er borte. Så det går vel på et vis.:-)

Hjelper vel å være strukturert ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...