Gå til innhold

Vinterbarn ;0) Hebbie og Idefix

Anbefalte innlegg

En av bestekameratene døde i natt !!!

Har nettopp kommet tilbake fra et møte med alle vennene borti gata. Vi visste ikke noe om det - trodde hun som sendte melding kjedet seg og sa at nå var dattera reist og vi kunne komme bort om vi ville. Gubben orka ikke fordi han var trøtt, men jeg skrev at jeg kom. Rett etterpå så ringte kameraten til han og fortalte hva som hadde skjedd.

Så nå står sambo på verandaen for å fortelle det til en felles venn av ham og avdøde - som heller ikke visste om det.

Har så vondt av jenta som er like gammel som meg og dem har ei jente på noen år...

Fortsetter under...

Åh nei så trist.Var det en ulykke eller? Tragisk uansett hvordan det skjedde.Håper de klarer seg bra og dere klarer dere godt videre.

Det har skjedd så mye trist i det siste,sommeren er høyde punkt når det gjelder tragiske dødsfall.

Lykke til videre vennen.Dette var kjempe trist å høre.

Klemmer i massevis til deg og samboeren din.

Det var en båtulykke..Han skulle kjøre under en lav bro også hadde han for høy fart og dem hadde drukket litt ( han hadde med en kamerat i båten ) også klarte kameraten å dukke unna i tide, men han fikk kanten av broen i hodet og døde momentant. Er en artikkel inne på VG og Drammens Tidende.

Har enda ikke gått opp for sambo - han er ikke den typen som tar ting lett til seg og gråter - så det går nok noen dager før det går opp for ham skikkelig. Det verste er at bestefaren til avdøde døde 2 dager før ham...og han skulle være en av barnebarna som skulle bære båra. Dette var eneste barnet til moren - det er en halvsøster...Så n

å blir det dobbel begravelse for slekta ....Det er så urettferdig !!

Takk for klemmen vennen... :o) Jeg møtte bare avdøde en gang, men syntes det var så trist når jeg tenkte på omstendighetene. Spesielt da enka kom til oss og bare gråt og gråt og hadde med bilde av ham og dattera dems.

Da gikk det opp for meg at dette kan skje alle -sånn plutselig ! Og jeg er livredd for å miste sambo....

Tenkte på deg - over at du har gått gjennom nettopp det samme. Jeg blir så trist når jeg ser at venner må gå gjennom en vond tid en stund fremover...

Uff hebbie...så trist og høre! Jeg leste den artiklen.. er så trist når folk dør.. ihvertfall når unge dør uten forvarsel... livet er urettferdig innimellom ja.. leste om en her inne om dagen også, som venninna hadde mista gravid søster, svoger og tante barn.. uff... virkelig godt man ikke veit sier jeg bare!!!!

Håper dama har masse god støtte i venner og familie framover..det trenger ho godt nå!!!!!!

Satt og las både i vg og dagbladet rett før jeg kom inn hit i sted.Så trist da.Blir så lei meg av alle bil og båt ulykkene på sommeren.

Håper familien klarer seg greit og at mannen din klarer å gråte litt etterhvert. Alle takler sorg på forskjellig måte. Være der for den pårørende er det beste rådet jeg kan gi.Ikke flykt,det er så vond.Det har vi opplevd mye av.Det er bedre å bare si noe og ikke være redd for å si noe dumt, enn å ikke si noe i det hele tatt.Det pleier aldri være dumme ting en sier alikavel.

Håper dere får sove i natt begge to.

Klemmer i massevis :0)

Annonse

jeg kommer til å bli flinkere og ta kontakt og besøke henne eller invitere henne her til oss....Slik at hun ikke føler seg ensom - enda det aldri kommer til å erstatte for sin elskede...

Men du - hva er det som skjer med puppene ??

Jeg skrev det i tidligere innlegg i dag.

Klør masse rundt venstre brystvorte - og nå har jeg fått hvite nuppelignende greier rundt brystvortene....

Jammen ikke sikker på hva som "feiler" puppene dine jeg...hehe..

Kan jo være at de vokser, klør jo veldig da..men rart at det bare er rundt bryst vortene..og de hvite prikkene veit jeg heller ikke. Det brune feltet på mine er også knuddrette..eller nuppette er det der du mener? Hvis du har hvite prikker inne på selve brystvorta så kan det være tørket råmelk som siver ut...men det ser jo ikke ut som nupper da... Nei, du får nok ta bilde av de og legge de ut her så vi får sett ;O) hehe...

Uff..er så trist vær idag..vil ha mere sooooool jeg, skal gå hjemme i 2 uker til med jentene.. sambo begynnte å jobbe idag. Kjedelig å sitte inne og sture.... Skal en tur til legen med eldste idag, jeg og minste fikk streptokokker i halsen når vi var på ferie..og nå har den andre begynnt også.. herregud som det smitter!!!!

Ellers så har jeg kastet opp frokosten min idag..så nå sitter jeg muse stille for å beholde den andre skiva.. har funnet ut at når jeg først starter med å spy..så beholder jeg ingenting resten av dagen, orker ikke en sånnn dag idag...

Håper alt er bra med dere jenter.. klem ;O)

hehehe.....du vil bare se på puppen min du !!

Er ikke noe tørket ihvertfall - kommer heller ikke noe ut når jeg presser på dem. Men dem er som du sier knudrete slik at det blir hvit nupper på det mørke feltet. Vi ser hva som skjer ;op

Her er det sol og varmt - var hos legen imorges og ble sykemeldt ut uka. Har fortsatt vondt i hodet og ryggen....

Håper du ikke spyr opp neste skive !! Dessverre så er det masse som kommer ned halsen min og forblir der :o(

Blir bare feitere og feitere....

Hmmm de puppene dine ja..Glemte å svare på det...Det er ikke bare at de vokser og forandrer seg ? Mine ble mer nuppete første gangen,tror det er normalt jeg. Men en kan få sopp på brystene, så det kan være det.

Ikke greit at du spyr da Vinterbarn. Idag er jeg bare kvalm, men har ikke spydd på ei uke .Jubler i vei.Men er jo i uke 25 så det var jaggu på tide !!!

Overskya her idag så det ble ikke noe strandliv idag. Har tenkt å få vasket litt tøy og rydda litt i det rotete huset vårt. Har nesten ikke løftet en finger nå når det har vært så deilig vær. Iallefall ikke ang. husarbeid :0)

Resultat: bomba hus !!

Ei uke til vi skal på ferie,lurer på å begynne å pakke litt slik at jeg slipper å vaske så mye tøy videre,lille snuppa,skifter gjerne 5 ganger pr, dag det blir endel vask.

Så du ble syklmeldt hebbie,godt at du får slappet litt av.

Jeg sov til 12 idag.Har ikke gjort det på evigheter....Deilig!

Wwæææææ - naboene våre på tomta ringte gubben for å høre når tid vi skal grave fordi dem vil sette opp hekk, men vente til vi hadde gravd. Så han sa til dem kunne gjøre hva dem ville fordi vi skulle selge tomta. Hun ble faktisk litt interessert og tenkte kanskje dem skulle vurdere å kjøpe den - fordi vi hadde den største tomta hvor vi ikke ble berørt av dem som bygget foran. Han som bygger foran deres hus tar hele utsikten fordi han bygde så høyt.

Litt over en halvtime senere så ringer hun tilbake og sier at dem vil gjerne ha tomta og har avtalt møte i banken !!!

JAAAA - bare ta den dere !!! Håper dem får lån så vi blir kvitt den !!!

EEwwwhhhh.....sopp på puppen - det virker ikke slik. Men jeg får ta det opp med JM neste gang jeg er der.

Æææææsj - jeg gulpa nettopp !! Sppyyy....Yæk - det var ekkelt. Var bare bittelitt som smakte syrlig og som kom litt i nesen - jeg sitter foroverbøyd på pcen.

Rydda litt igår på formiddagen så det ser helt ok ut her nå. Trengs selvfølgelig en shinings, men det tar vi senere ;op

Så herlig det blir for deg Idefix å komme seg bort på ferie !!!

Håper det ordner seg for meg med USA tur...Trenger det nå merker jeg.

Hver eneste gang jeg skriver her inne at kvalmen ikke er så ille lngre så tar det noen timer og jeg blir dårlig.Har vært super kvalm siste timene så skal snart finne senga og legge meg ned på....Er sliten.Har sittet på msn i 3 timer idag...Pleier ikke å sitte så lenge,er egentlig veldig lite der inne.Enten er jeg ute eller så driver jeg på med andre ting.

Håper dere får solgt nå da.Kjekt med litt penger,iallefall siden dere sakl bygge hus...

Jeg sliter litt med sure oppstøt,gulper..Så jeg var på apoteket og kjøpte novalzid tror det heter det.Det hjelper ganske så bra.Naboen var her i sted på besøk,da sa jeg fra ang.sønnen hennes som er så fæl.Tror hun forstod alvoret og ikke ble fornærma.Sa det på en fin måte.Godt å ha fått sagt det :0)

De venter jente og un skal hete Amalie visst nok....

Håper du får USA tur det hadde jo bare vært kjempe herlig da :0)

Gleder meg iallefall til å skulle reise litt bort.Hatt noen tunge dager igjen.Snuppa går og snakker om pappa hele tiden.Hun savner bestefar veldig mye nå.

Snakkes nå skal jeg hvile litt :0)

Det skjer med meg også når jeg sier at jeg helt frisk og ok - så blir jeg dårlig rett etterpå :o(

Surt !!

Vi tjener ikke på tomta - kanskje 10.000 kr sa gubben. Vi har ikke gjort noe på tomta så det er ikke mye peng å tjene på den. Men vi får jo 6000 kr mer å rutte med i måneden som har gått til tomtelån !!

Vi skal ikke bygge hus - på en stund ihvertfall :o) Først må vi ble 100 % enige om hva vi vil -bo i Norge eller USA... vi er så frem og tilbake. Vi vil det samme, men akkurat nå veier det 50/50....

Så bra at det gikk greit å si ifra til naboen - hun burde være glad for at du forteller det på en real måte. Hun ønsker jo ikke ha en bølle til sønn.

Håper virkelig at det ordner seg med en tur :o) DET hadde vært sååååå skjøøøøøønt !!

Du kommer nok til å ha tunge dager fremover - men da må du være flink å bruke venner og familie til å komme gjennom det. Snakke om det du føler - få det ut :o)

Annonse

Var på grava med noen roser fra hagen idag,det var godt :0)

Ungene var med hele gjengen,Mellomste gråtlitt i kveld.de har det vondt ennå de også..

Har dere tenkt å flytte til USA? Da må dere begynne å spare penger til college..Det pleier de i USA å gjøre flere år før barnet er født.Tragisk at det skal være slik.

Vi har det egentlig godt i norge, men USA er fint også,men barn hadde jeg ikke ville hatt der borte..MEN nå har jo dere familie der da.Da er det litt bedre synst jeg :0)

Har akkurat blitt helt ferdig med å montere advents kalenderen til tante barnet mitt.Deilig å være ferdig !!.

sendte en mms til min svigerinne.Den ser bra ut,godt jobba..stod det..Føler at hun ikke synst den var noe fin :0(

Ja ja gidder ikke tenke mer på det.

Ha ei god natt :0)

Så sent oppe alle skulle være i dag da...

Ser både du og Theaokt har vært bimma etter kl. 24 - men da gikk vi og la oss.

Gubben har tatt seg fri noen dager sammen med meg - kjempeherlig !!

Fikk du med innlegget om hvor vi var igår ??

Koste oss på en kinarestaurant i Oslo som lager dim sum - knalldigg.

Våkna i morges av et ekkelt psyko triller mareritt og har ikke klart å sovne etter det...da er det herlig å våkne opp og se kjæresten ligge ved siden av seg. Nå tenker jeg på ham i alle situasjoner - hvor heldig jeg er som har en mann som er såå lik meg på alle måter og hvor godt og trygt forhold jeg har til ham - og at et liv uten ham er utenkelig...

Av og til er det bare godt å legge seg inntil mannen sin eller vite at man ikke er alene om ting...Jeg har gitt full forbud mot kjøp av båt nå !!

Og kommer til å være over ham som en hauk....

Vi har veldig lyst å flytte der siden søstera bor der og kan få oss over med hjelp av mannens familie....men det er så mange fordeler og ulemper. Det blir nok med å besøke dem mest mulig ;o)

Gratulerer med ferdig kalender !! Bra jobba :o)

Men det spørs når tid du sendte meldingen ;o) Hvis du sendte mms i går natt så får du vel ikke så mye svar tilbake - jeg sendte melding til svigerinna mi og takket for alt jeg har fått fra henne. Har ikke fått svar - men hun er ikke den typen som bruker mobilen noe særlig. Broren min svarer kort og tror det er alltid store bokstaver...

Hun har ikke sendt noe svar ennå, men forventete det heller ikke.Hun er så treig og likte den helt sikkert ikke.Den er jo ikke kjøpt på en desegner butikk som er dyr..... :0( Men driter i det hun har ja sagt at jeg skulle lage en til guttungen.Har blir kanskje glad om ikke kan hun gi den bort.

Fikk ikke med meg at dere var ute å åt i går.Høres nydelig ut spør du meg.Nam nam...

Jeg skulle vært hos den terapauten nå, men hun har ikke dukka opp alikavel.Så merkelig da.Så de ringte å sa at jeg ikke måtte komme, men vente ved telefonen.Merkelig dame, kanskje hun er ustabil. He he he he ....

Tenkte på å gjøre ferdig Snuppa sin kalender...Jeg laget en til henne for to år siden,men jeg broderte feil og det irriterer jeg meg grønn over.Bare jeg som ser det visst nok, men har fått tak i ny samme sort så da skal hun få en som er laget ordentlig..Elsker å brodere..Da føler jeg at jeg er flink i noe :0)

Ok vær her idag, får satse på at det holder seg en tid.

Hmmmmm fant tråden vaår på side 2...

Nå har jeg gått en lang tur,har gjort det hver dag nå.Deilig å bruke beina, men er litt stiv i bekkenet etter på.Men føler meg såååå sunn :0)

Her har det vært godt å varmt idag.Nyter det pene været jeg ...

Jeg får sikkert innvilga keisersnitt siden jeg går til terapaut pga.fødsels angst.Føler meg så letta.Godt å vite at jeg slipper å skulle gru meg i 3 mnd til :0)

Nå skal jeg finne meg ett nytt broderi å starte på.Må ha noe å gjøre,klør i fingrene...

he en fin kveld videre jenter..

Hvordan går det med samboeren din hebbie etter den tragiske ulykka som skjedde.?.Kjempe trist..Håper det går bra med han.

Oj - helt på side 2, da har det vært trafikk her inne....

I dag har vi gjort det bra her hjemme...Gubben har hatt fri og gjort seg ferdig med verandaen :o)

Så da var det i 21 tiden og tempen var perfekt - da våkna jeg til !!

Så vi rydda hele verandaen og bærte all søppel frem - ryddet ut av lysthuset og spylte gulvet og kastet skrot og børstet over møbler og puter.

Så etterpå ommøblerte vi inne for å få noen lunde plass til de nye stolene som tar mye plass - inntil vi har fått revet veggen og bygget ut stua. Myyyye bedre - akkurat slik jeg ville ha det ;o) hehehe.....

Nå har sambo sittet og gått gjennom alle papirbunkene - er masse igjen.

Men nå er jeg så inspirert over forandringene - at jeg skal få ryddet spise avdelingen og fjerne de overflødige bordene og gjøre det koselig ute foran inngangen - er dødplass der.

Gå løs på gjesterommet og få fjernet kleshaugen og gjort det koselig der inne også....

Gleder meg til å kjøpe småting for å pynte opp på bad og toalett.

Har latt ting være siden tanken var å flytte og da gadd vi ikke ofre mye tanke på å gjøre det fint her.

Herlig å ha det noenlunde ryddig - med en gang det blir ryddig så føler jeg at jeg kan puste. Takler ikke rot blir bare deppa og sløv - og da orker jeg ikke noenting. Blir en vond sirkel.

Sitter her og mimrer over de glade 90 åra.Hører på cden dance colection gubben lasta den ned.Er plutselig 18 i tenkene og danser vilt på disco...Danset på stua i stad.Glad ungene var borte :0)

Nå skal vi på stranda 26 grader i skyggen så jeg må kjøle meg litt ned...Snakkes senere..Nå er det strandliv :0)

Nå har jeg kjørt katta til veterinæren for kastrering - han smågnager og jeg er lei den aggressive humørsvingningen.

Gubben og hunden er smånervøs med ham i nærheten og det er ikke bra å ha en slik katt i nærheten av et nysgjerrig barn.

Sambo ble lei seg da jeg fortalte at han skulle kjøres bort veterinæren - fordi han hadde begynt å småbite på hånda da jeg strøk han under halsen. Han føler med katten....

Her er det 32 grader i skyggen !! Så vi har skalket alle skjul så det er kjøligere inne enn om vi lot sola komme inn.

Akk.. for en nydelig dag :o) Akkurat kommet hjem fra vannet..vært ute på bade tur med båten.. det er jo det eneste levelige stedet nå om dagen, guuuuud jeg er glad vi har båt, bare ankre opp utenfor et stille sted og hoppe uti fra båten. Kan livet bli bedre ??? hehe...

Nå skal jeg hoppe i dusjen, må få av litt saltvann..har litt fra i går også :o) Måtte bare få i meg en skive med ost og litt isvann.. mannen har nemlig kjøpt ismaskin... guud å glad jeg er for det, for jeg drikker jo kun vann!!! og det blir sååååååååå mye bedre med litt is ;O)

Men noe nytt helsikke har startet med den lille plage ånden i magen da... bekkenet har virkelig slått til nå.. og jeg som ikke ventet det før i uke 20 ihvertfall.. hadde tenkt å prøve å jobbe 2 dager i uka..men det ser ut som går ut med glans.. stikker som kniver i venstre bakside.. og beinet svikter når jeg går.. veit jo at det ikke blir bedre ;O(

Hjelper jo selvfølgelig ikke å klatre i båtstiger og rundt på dekk.. men dropper jo ikke sjøen heller pga det.. det går ikke ann ;O)

Men ellers er dagene bedre nå.. begynner å glede meg til å få baby.. kanskje ikke rart.. som min minste sa idag "mamma..jeg er helt forelska i den babyen jeg " har en som gleeeeeeeder seg veldig som dere skjønner!! Så søt da ;O)

Men Idefix: har du sånn "strekk" i livmoren noen ganger..som gjør skikkelig vondt. Noen ganger klarer jeg ikke stå oppreist engang.. så går det plutselig over igjen.. kommer spes om jeg bader og beveger meg litt rart i vannet feks.?? har hørt det er livmoren som strekker seg litt for raskt, og at det kan bli værre for hver gang??!!

Klem

Heisann jenter. for å svare deg med en gang vinterbarn.Ja, det er livmora som strekker seg,har ikke vært så plaget denne gangen,men sist gang havnet jeg på sykehuset på sjekk trodde det var noe galt. Men neida, helt normalt ...Du må bare ta det med ro.

Har kosa meg på stranda i dag,det var 26 grader i skyggen og vi målte 20 grader i vannet så det er jo ikke ille.Håper på pent vær i morgen også, da blir det mer strand liv.

Det er nok på tide å kastrere katten hebbie, vår var ca 7 mnd da vi gjorde det,han har blitt mye roligere.Men er en ekte ute katt på natta,kan sove inne hele dagen.Tror han gjemmer seg for varmen.

Var på gå tur sammen med mamma i kveld.Ble nesten oppspist av klegg ,fy søren det er vondt :0(

Bekkenet mitt har også begynt å streike,tror det har med at jeg har sittet på stranda og det er litt hardt etter 4 timer..Men orker ikke være hjemme, det er sikkert 40 grader i sola på verandaen.

I kveld blir det tidlig kveld,alle ungene var våkne i natt. Sovna klokka 6 i dag tidlig.Da var jeg passe sur og trøtt :0(

Ungene her også gleder seg veldig til at babyen kommer,koser med magen min..Hun på 3 er kosete med magen nesten litt for mye..Blir travelt i lengda..Men det er jo søtt da.Men hun har ikke kjent spark ennå og nå viser det kjempe godt hvordan liten vrir seg og sparker vilt.

Natta jenter.Håper vi får en fin dag i morgen også :0)

Er så furten......satte brød deig fordi det var overskya idag,ti minutter etter blir det nydelig vær.Nå vil jeg på stranda, men må være hjemme og passe deigen.Pokker altså !!!!!!!!

Furter litt til og setter meg ut og leser silkeridderne......

Håper dere har en fin dag :0)

Det er jo kjipt.

Her er det enda en varm dag -prøvde å sitte ute i sola, varte 2 minutter. orker det ikke....

Gubben er ute og hører musikk på full guffe og snekrer gelenderet på verandaen - han har virkelig gjort utnytte av uka han er hjemme.

Jeg har fortsatt ikke begynt på klærne...

Her er det også varmt og tordenen kommer nærmere og nærmere idag....Håper det går forbi oss.

Har baka 8 brød, men har deig til 8 til.Pleier å gi bort 6 stykk til mamma,ungene spiser så mye der....

Har handla litt og vært på biblioteket.Lånte 5 lydbøker til ungene,har kopiert de...fy fy fy :0)

Må ha mye å velge i når det blir 12 timer i bil.Gruer meg til turen ned og opp igjen.Har alltid overnatta ei natt på vei ned, men ikke i år...Håper det går bra.Viss ikke får vi bare finne en plass og overnatte på veien.

Er så trøtt idag,varmen har svimeslått meg og vi har tomt for is...Må kjøpe ny i morgen.Da skal jeg huske å ta kjølebagen i bilen så smelter ikke isen for oss.....

En blir passe daff i varmen altså, skulle rydde kjøkkenet og støvsuge i stad.Holdt på å svette i hel.Helt forferdelig :0(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...