Gå til innhold

typer abort?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

dersom abort er eneste utvei.. hva slags muligheter har man? må man på sykehus? har hørt noe om noen tabletter du kan ta for å få "blødning".. hvordan vet man hva som er rett da.. sitter her og har akkurat fått vite at jeg er gravid.. legen min sa nokså rett ut at hun mente jeg var for ustabil, med tanke på angst, til å kunne klare dette.. var en overraskende beskjed å få fra legen sin.. men veit ikke legene dette best da? huff.. jeg er så i tvil.. hjelp meg..

Fortsetter under...

Det er klart en lege som kjenner en godt kan ha meninger om mangt, og at en god del av det bør man høre på, men det er også klart at man til syvende og sisst må, og bør, velge selv etter eget hode.

De mulighetene du gjerne har er medisinsk abort og kirurgisk abort.

Enkelte steder foregår det hjemmeabort.

Hjemmeabort: Du får tabletter og god forklaring på hvordan du skal forholde deg til inngrepet. Dette foregår hjemme men du er innskrevet sykehuset slik at du ved komplikasjoner ea. kan komme rett inn dit. Det ligner medisinsk abort sett bort fra at det foregår i eget hjem.

Medisinsk: Du møter opp to dager før og får en tablett som stopper utviklingen på foster og graviditet. Etter to dager kommer du tilbake og blir på sykehuset noen timer. Da settes fire tabletter i skjeden som vi hjelpe til å lage rier som driver graviditeten ut. Deretter får du dra hjem etter en fire til seks timers tid. Dette gjøres helst før 9 uke tror jeg.

Kirurgisk: Du kommer inn til opphold pålydende noen timer. Du får narkose og graviditeten blir stoppet ved at de med et instrument nærmest suger ut det som er der. Etter oppvåkning og en tid etter får du dra hjem. Gjøres helst mellom ni og elleve/tolv uker.

Er en gått en stund/kommet langt i graviditeten så brukes "medisinsk abort" metoden igjen. Da vil det bli mer som en fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...