Gå til innhold

Oh no, hemoroider...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Der klikka jeg så jeg ble anonym ja, dette er bare lit for flaut...

Er det vanlig å få hemorioder så tidlig? Er 6+0 i dag... Heldigvis gjør det bare litt vondt når jeg går på do, og ikke hele tiden. Men, det er jo noe skikkelig drit hvis dette skal vare hele svangerskapet da.

Er det noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er noe drit bokstavlig talt!

Fikk det da jeg skulle ha min første (for mange år siden).

Et godt tips er å drikke masse vann, og gjør knipeøvelser mange ganger om dagen, det styrker området rundt slik at presset ikke blir så stort. Og for all del: IKKE press når du går på do! Bruk den tiden det tar i stedet.

 

Ja, jeg foretrekker og å være anonym. Så teite vi er, det er jo helt normalt! :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold avføringen så myk som mulig med å få i deg mye fiber og vann. Grovt brød, havregrynsgrøt...eller ta en kopp vann med linfrø i. Sistnevnte funker for meg:-)

Prøv å unngå sånne matvarer som gjør avføringen hard, feks blåbærsyltetøy, store mengder melk, hvitt brød...

Smør deg inn med babysalve nå og da der bak, så du ikke blir sår. Gå ikke på do før du virkelig må og det glir ut uten av du må presse noe særlig. Det finnes mange som sliter med dette gjennom hele svangerskapet og også etterpå, så det smarteste er å prøve å legge opp livet sånn at en tar kål på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du også? Hi-hi, fikk hemoroider ETTER første fødsel (trodde jeg skulle slippe "billig" unna siden jeg ikke hadde det i svangerskapet, men dengang ei...) - og nå fikk jeg det tidlig i dette svangerskapet - bare 6 uker på vei, som du. Så det er flere av oss, hvis det er noen trøst! :o)

Linfrø høres ut som et godt tips, det funker for meg, også, jeg blander litt hele og litt knuste linfrø (får du på helsekost og i større butikker) i frokostblandingen min) - samt de gode bakteriene i Biola produktene hjelper godt. Og ellers, drikk mye!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet jeg mye om, og kan bare si at på meg funker ingenting. Eneste jeg ikke har prøvd er salven av merke Alco Anal. Det finne sto Salver, denne (som kanbruker av gravide), og Seriproct (ikke brukes av gravide de første tre md)

 

Så du kan jo alltids prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...