Gå til innhold

hvor mange år skal/har dere mellom barna deres?

Anbefalte innlegg

jeg har fått min første nå (2 mnd siden)....vi planlegger at vi skal få en til om ca 2 år... at jeg da blir gravid neste sommer igjen...jeg hadde i grunnen tenkt å få inn sånn prevasjonsstav...men er jo kanskje ikke vits i det når jeg skal bli gravid igjen om et år liksom..står ikke de i rundt 3 år eller noe?

Fortsetter under...

Annonse

Vi har en liten en på 3 mnd, og han var ikke planlagt. Må få gjort ferdig utdanninga mi, og få opp huset og garasjen vår før vi begynner å tenke på en til :-)

Tror nok det kommer til å gå fire, kanskje fem år før vi tenker på en til gitt!

Vet ikke noe om prevansjonsstaven du nevner forresten :)

Kommer nok til å vente en stund med nr 2, siden jeg har lyst til å gjøre meg ferdig med utdannelsen min og få meg jobb først. Har 1 år igjen på barnevernspedagog utd. Men starter ikke på det året før om 1 år (vil være mest mulig hjemme med lillegutt når han er så liten). Da er det 2 år til jeg er ferdig utdannet, plusser på 1 år med tanke på jobb osv. Så tenker jeg det blir 3 1/2 år mellom førstemann og andremann. Men vil nok ha 3 barn, og nr. 2 kommer nok tettere..kanskje 2 år etter 2 mann:) Men man kan jo ikke være sikker på å få det som man vil når det gjelder sånt:)

Vi har 22 mnd våre to barn. Det var planlagt før jeg fødte nr 1 at jeg ville ha en aldersforskjell på rundt to år. Jeg jobbet igjen nesten et år mellom permisjon med nr 1 og fødsel av nr 2, og har storesøster i bhg.

Så langt går det veldig bra (lillebror er bare to mnd ennå). Det som er slitsomt er når storesøster skal kose og klemme på lillebror fordi hun er hardhent og jeg kan ikke stole på at hun ikke biter eller klorer selv om egentlig bare mener å kose... Tror det er en fordel å ha nr 1 i bhg eller hos dagmamma for å få tid til å nyte og ta seg av nr 2 fullt ut.

Har ei nå som ikke blir storesøster før om ca. 3 år. Passer best med videreutdanning og jobb. Må få oss hus osv først også. Men hvis jeg skal ha 3 barn, vil jeg ha de to siste litt tettere. 1-2 år kanskje.. Må jo se an formen litt neste svangerskap!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...