Gå til innhold

Hvor ofte kontroll i begynnelsen?

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer!! Jeg var hos legen i uke 8 ( er nå i uke 15) skal på ultralyd i uke 20 og jm i uke 21. Det vil si 12 uker uten noen ting, og når jeg ringer legekontoret sier de bare at hvis jeg ikke kjenner noe unormalt, så går det sikkert bra.. Hva er unormalt da?? Dette er jo min første..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5635164-hvor-ofte-kontroll-i-begynnelsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos lege uke 12, jordmor uke 14, skal til ultralyd uke 18, så har jeg fått satt opp time hos lege og jordmor etter der igjen. Du kunne jo ringt å høre om du får time tidligere hos jordmor kanskje? Tok du blodprøver og slikt hos legen uke 8 da eller?

Jeg er IVF'er så jeg var jo mye til klinikken i forb med det før unnfangelse/innsetting, så hadde jeg tidlig ul i uke 8, og etter det ingenting på i hvert fall 2,5 måneder. Folk uttrykte undring for at ikke jeg hadde oftere kontroll, men jeg tenkte bare at jeg tar det vel igjen etter hvert! :) Det er min første også, og jeg fikk samme beskjed - ring hvis det er noe unormalt...tenkte i utgangpunktet "oookeeeeiii??" men så tenkte jeg at HVIS jeg lurte på noe skulle de jamen få svare på mine spørsmål! Og det gikk helt greit, ingenting som jeg kunne karaktisere som unormalt i hvert fall. :)

Lykke til, du klarer det nok fint du også!

Hei, si at du vil ha en time!!! og da SKAL du få det!! Hva slags legekontor!!!??? Stakkars deg, du skal ikke gå sånn og lure!! Uansett, jeg tror nesten alle går 1 gang i måneden til å begynne med og så hver 2. uke og hver uke på slutten. De LEGEKONTORENE er ikke alltid helt bra, ring og svar ho sekretæren!!-si du ønsker en gravidetime, det er da helt normalt!

Annonse

Ja da tok de masse blodprøver, og testet urinen. De bekreftet at jeg var gravid og ønsket meg lykke til... Jordmor hadde ikke tid til meg før ferien, så jeg må vente til hun kommer tilbake. Huff.. blir litt sprø av dette.. har jo ikke lyst å være "hypokonder" heller.. Men er ikke lett å slappe av når mange spør hvor høy puls babyen har og om jeg har hørt hjertelyden. Jeg har hverken målt puls eller hørt noe hjertelyd. Huff så jeg syter:-)

oi så snille dere er med meg... Tusen takk for alle svar.. Hva skulle jeg gjort uten?? Jeg tror rett og slett jeg ringer og prøver å spørre fint en gang til om jeg kan få en time hos lege siden jordmor har ferie. Hvis ikke kjøper jeg meg en babywatcher:-) Er ikke det en sånn ting som en kan høre hjerteslagene med?

Føler meg mye bedre nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...