LisaColli Skrevet 14. juli 2006 #27 Skrevet 14. juli 2006 vi skal ikke døpe barnet. er ikke døpt selv, og synes det var en god beslutning av mine foreldre og ikke "presse" på meg noen religion, slik at jeg heller kunne velge selv. men som dere sier, er steget større å ta hvis man ikke er døpt og vil konfirmere seg i kirka. jeg hadde aldri turt det i den alderen synes personlig det blir litt feil på en måte å døpe fordi det er en fin tradisjon men ingen egentlig er kristne.. men jeg dømmer ingen! er selv fadder til ei nydelig lita jente som jeg har lovt å påvirke kristen tro på, hehe..jaja:P
Mooncake Skrevet 15. juli 2006 #28 Skrevet 15. juli 2006 Hei, Vi kommer ikke til å døpe barnet. Dåp er en fin tradisjon hvor familien samles og vi kommer nok til å finne på ett eller annet for å samle familien som er spret her og der. Men, hva det blir, det vet vi ikke enda. Grunnen til at vi ikke døper er at ingen av oss er religiøse. Jeg er ikke medlem av statskirken og er ikke konfimert. Jeg ser ikke noe problem i at barnet ikke kommer til å være medlem i statskirken. Vi kommer ikke til å oppdra barnet i kristen tro, dermed tror jeg ikke at den kirkelige konfirmasjonsbiten i framtiden kommer til å bli et problem. Tidene forandres også og det har blitt mange flere borgelige konfirmasjoner siden jeg tok min besluttning om å ikke konfirmeres, jeg tror trenden kommer til å fortsette. Hvis barnet i framtiden ønsker å konfirmere seg i kirken, så er jeg hellig overbevist om at hun også har en sterk kristen tro, og da kan det ikke være annet enn en vakker opplevelse å bli døpt i en alder av 13 (da har hun selv tatt avgjørelsen - vi har ikke tatt den for henne). Det er slik vi ser på saken.
~Monsoon~en gutt, en jente~ Skrevet 15. juli 2006 #29 Skrevet 15. juli 2006 Dåp blir det her! Er selv kristen:-)
fredrikstad:) Skrevet 19. juli 2006 #30 Skrevet 19. juli 2006 kult? hva gjør vel det? Om ungen velger kristen tro tror jeg den takler å døpe seg som 13 åring....det er vel ikke det det handler om. Skal ikke døpe vår unge, det får den velge selv. Dåp og konfirmasjon er tradisjon for mange, virker ikke som det å gå i kirken regelmessig er det...
Gjest leelu23 *25.11.2006* Skrevet 19. juli 2006 #31 Skrevet 19. juli 2006 Her blir det ikke dåp Ingen av oss er kristne. Er personlig ikke døp og valgt å ikke stå til konfirmasjon i det hele tatt:) Samboer er døp og konfirmert- men har aldri sett noen grunn til at vårt barn skal bli det..skal finne på noe annet hyggelig istede
❤Lillemaisprelle❤ Skrevet 19. juli 2006 #33 Skrevet 19. juli 2006 Ja dåp er en selvfølge for oss:) Det er jo ikke noe fasitsvar på dette da jenter. Barnet vil nok få et fullverdig liv fordet.. Lykke til:)
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 19. juli 2006 #34 Skrevet 19. juli 2006 Her blir det ikke dåp, men familien vil at vi skal feire det på et eller annet vis. Så en markering blir det nok uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå