Gå til innhold

Gravid igjen!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Da melder jeg meg inn her igjen, er i dag 5+5 og har en liten gutt på 7 mnd.Lille nurket var ikke planlagt men er likevel hjertelig velkommen:). Dette blir absolutt den siste for meg... Må innrømme og si at jeg gruer meg litt, men hva venner en seg ikke til... det blir 15 mnd mellom dem. Har ikke begynt å bli dårlig enda, men det er vel kanskje litt tidlig eller??? Husker ikke hvordan det var så tidlig i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! De sier jo at barna får stor glede av hverandre når de kommer litt tett :-) Blir nok stress i begynnelsen, men så vil dere sikkert oppleve at det stort sett har sine fordeler. Jeg selv er 5+2 og har en gutt på 15 mnd. Det blir 23 mnd. mellom mine. Er ikke dårlig jeg heller, men begynner å bli ganske trøtt på ettermiddagene. Spennede tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tett? Litt vel tett, synes no jeg men men gjort er gjort:) Planen var å kose med lillegutt til han var rundt 2 år og så få en ny, men skjebnen ville det tydeligvis annerledes.

 

Håper bare at jeg får et flott svangerskap og ikke blir dårlig... Var ikke dårlig når jeg gikk gravid med jenten men var dårlig til jeg var 16 uker på vei med minstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er vi to!

jeg har ei jente på 8 mnd og fant i går at jeg var gravid.

Hadde ikke fått mensen så kjøpte en test for sikkerhets skyld...

Det var et noe spesielt syn og se at den slo ut positivt!

Jeg venter i mars jeg også og det var ikke planlagt..

Har tenkt masse og tenker masse, hvordan jeg skal klare 2 så tette?

Hva med vogn må jeg ha tvillingvogn?

Og hva med fødselspenger vet ikke om jeg rekker å jobbe akkurat 6mnd før nestemann kommer.

Og økonomien teller også!

Og mitt første svangerskap gikk ikke lett med kvalme og oppkast langt ute i graviditeten og så fikk jeg bekkenløsning..

Skal ikke være lett dette her....

 

Gi meg noen støttende råd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant også ut i går at jeg var gravid, fikk ikke engang snudd meg vekk fra testen før den vist plusstegnet... og ikke nok med det, følte meg veldig dum når jeg kom med en baby i vogn og kjøpte graviditets test....

jeg lurer også på hvordan det skal gå, har ikke rett på fødselspenger(jobbet ikke nok før jeg gikk i permisjon) har ingen jobb å gå tilbake til.. Du vil nok få fødselspenger, hvis du har det nå da.

jeg regner nok med at vi kjøper tvillingvogn.

 

Men jeg må jo si at vi er ganske heldige egentlig, barna vil jo få stor glede av hverandre!!!

 

Hvor gammel er du og hvor bor du???

jeg er nettopp fyllt 25 og bor rett utenfor bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Er jo veldig individuelt om man blir kvalm eller ikke og når man isåfall blir det. Håper du ikke blir det. :-)

Lykke til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer gratulerer!! alle slike gode nyheter er hjertelige velkommen her inne!!!

 

 

:o)

 

Lykke til!!!!

 

klæm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Ja du tenkte AKKURAT det samme som jeg, gikk å kjøpte test med barnevogn... he he..

Latet som det var den naturligste ting i verden!!

he he og nå har jeg sendt mannen min avgårde med datteren vår og kjøper folsyre tabletter...

Haha... sist gang kjøpte han microlax for å få igang fødselen så..

 

Jeg er 28 år, hvert øyeblikk 29 år og bor i Tønsberg et stykke unna Bergen, men godt vi har denne nettsiden så kan vi holde kontakt!

Morsomt å følge med en annen med termin samtidig.

Jeg hadde siste mens tror jeg 8.juni... Vet faktisk ikke men har gamblet på det, så da skal jeg ha termin 20 mars etter denne siden. Har hatt litt lenger menssyklus denne gang etter fødselen... men har ikke hatt mensen mer enn hele 3 ganger før en ny er på vei!!

Føler meg faktisk skikkelig teit med å få fortelle dette videre etterhvert til familie og venner...

Men idag fikk jeg en STRÅLENDE beskjed, har fått Barnehageplass til min datter!!!

Her er det syyyyyyyyykt lang kø. av 711 søkere fikk 305 plass på hovedopptaket... Men har klart å komme meg inn gjennom kjente, og det er jeg utrolig glad for siden jeg hadde en litt tøff gravidtet forrige gang, så får jeg avlastning.....

 

Må vel investere i tvillingvogn vi også. Har OTH nå og er bare kjempefornøyd med den så det blir vel en tvillingvogn i samme, selv om de er sykt dyre..

 

Ja jeg får nok fødselspenger men er redd jeg får kun 80% av de 80% jeg har nå. vil nemlig være borte et helt år. Og da blir det ikke mye penger... Men får man et friskt og velskapt barn er det det aller beste man kan få, må slutte å være pessimist og heller bli optimist...

Men det er rart da og få det resultat i fjeset når man minst venter det.......

 

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det er fler med tette barn, da kan vi jo dele erfaringer etterhvert. det blir 16 måneder mellom mine to yngste, har en på tretten år fra før:) Kjenner litt på tretthet allerede, men det kan nok like gjerne henge sammen med at jeg har steppet inn for arbeidsgiveren min og tatt et par "krise-nattevakter" - angrer!! Det var tungt..

Må man jobbe seks måneder for å ha rett på permisjonspenger igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei du trenger ikke å jobbe seks mnd, du går fra en permisjon til en annen, og sånn som jeg har forstått det så får du samme utbetaling som du får nå. Men jeg er jo ikke ekspert så jeg kan jo ikke si det sikkert.

 

Syns det er bra at det er andre i samme situaasjon som meg, føler meg ikke så alene...

 

Fikk sjokk når testen viste pluss tegnet... Når far kom hjem så begynte jeg bare å le og to minutter etterpå tutet jeg.....

Men nå bare gleder jeg meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...