Anonym bruker Skrevet 14. juli 2006 #1 Del Skrevet 14. juli 2006 jenta vår på 4 måneder er veldig plaget med tørr hud. Hun har tendenser til eksem også fikk jeg beskjed om da jeg var hos legen med henne i går. Fikk en kortison krem som jeg kunne bruke på de mest utsatte stedene. I tillegg kjøpte jeg en ny type fuktighetskrem på apoteket som visstnok skulle være effektiv. Den heter A-derm og inneholder havreekstrakter som også skulle ha gunstig effekt. Har tidligere brukt både A-creme og Locobase, men dette absorberes veldig fort opp og så er huden like tørr igjen. Lyst å høre fra flere der ute som sliter med tørr hud på barna sine. Hva bruker dere av kremer? Vi passer på å ha mye bade olje i vannet hennes og hun skulle heller ikke bades for mye, for det kunne også tørke ut huden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5633701-sensitiv-hud/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermis Skrevet 14. juli 2006 #2 Del Skrevet 14. juli 2006 Tøtta vår har det på akkurat samme viset, er tørr i huden og har tendensen til eksem. Jeg smører med A-derma krem morgen og kveld (har vært litt sløv i det siste pga huden ble mye bedre, men da blusset det opp igjen gitt). Det tar ikk elang tid før hun er like tørr igjen, men synes kremen gjorde eksemet mye bedre. Vi har en liten flaske med A-derma bade olje som vi har i vannet, eller vi bruker olje. Vasker klær i blenda sensitive vaskemiddel og tøymykner.En stund brukte jeg ikke tøymykner, men da ble alt så hardt og stivt, og det var jo ikke bra for huden hennes. Ellers så tenker jeg litt på hva jeg spiser. Har hørt (eller lest?) et sted at sitrusfrukter kan være uheldig, så det har jeg holdt meg unna en periode. Og så styrer jeg unna de mest vanlige matsortene som små barn gjerne kan reagere allergisk på: nøtter, reker, jordbær (akk, alt som er godt om sommeren...) Det er litt sånn prøving og feiling, men eksemet til jenta vår har blitt veldig mye bedre! Men fortsatt en liten tørrpinne ja. Kanskje det også blir bedre hvis mora oppreholder smøringen :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5633701-sensitiv-hud/#findComment-5633823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå