Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 14. juli 2006 #1 Del Skrevet 14. juli 2006 Bare pupp på natten! NYTT 09:25 14.07.2006 Jenta mi på syv mnd. vil ikke ha pupp på dagen lenger, bare på natten. Jeg tilbyr henne puppen før hvert måltid, men hun har ikke "tid" til å suge. Har aldri vært kjempe-hipp på puppen, men klart å fullamme henne til hun var seks mnd. Etter hun begynnte med fast føde har interessen dalt ytterligere. Om kvelden legger hun seg ca kl åtte. Får da pupp tre ganger fram til neste morgen. Jeg vil gi henne morsmelk så lenge som mulig, da jeg tror hun vil ha stor helsegevinst med det. Men kunne gjerne tenkt meg at hun tok det på dagen da Andre med samme "problem"? Gode råd? Skal jeg pumpe meg på dagen og gi mm på flaske? Eller er det nok med den mm hun får på natten, slik at jeg kan gi vann på dagen? Tror dere jeg kan klare og snu det på et vis? Ble mange spørsmål dette, og litt rotete kanskje...men blir veldig glad for tilbakemelding Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5633590-bare-pupp-p%C3%A5-natten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 14. juli 2006 #2 Del Skrevet 14. juli 2006 Dette høres ut som klassisk puppenekt (søk i forum) og du håndterer det bra. Pump gjerne (bruk i grøt!) hvis du får spreng om dagen, siden dette kan snu seg, spesielt om hun blir syk eller bare ombestemmer seg Det er også fint om du kan opprettholde nattmaten som den er, la baby styre det. Pump hvis hun hopper over. Er det forandringer i hverdagen (mye nye folk?) er det ikke uvanlig at et barn "tar mor tilbake" på natta. Du står han over!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5633590-bare-pupp-p%C3%A5-natten/#findComment-5639709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minou Skrevet 15. juli 2006 #3 Del Skrevet 15. juli 2006 Enig med Expat! dette kan ta seg opp. Jeg har opplevd mye av det samme med jenta min (nå 6,5) når vi begynte med grøt. det var et svare strev å få til amming, og iallefall ville hun ikke ha noe av den puppen som ikke var "best". Den fikk jeg bare tømt natterstid. Men det har blitt bedre. et første skritt mot bedring var at jeg slappet av, og ikke tilbød pupp i tide og utide bare fordi jeg syntes det var på tide å spise. og i allefall ikke før/etter grøtmåltid/middagsmåltid. Det blir hun dritsur av. grøt er grøt, og pupp er pupp og skal ikke blandes synes frøkna. Nå ammer jeg fremdeles om natten, pluss morgen, kveld og midt på dagen. Grøt halv ti og halv fem, samt middagsglass (1/2) kl halv tre-tre. resten av dagen får hun vann på flaske og virker førnøyd med det. det virker også som hun koser seg mer med puppen nå når hun først får den. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5633590-bare-pupp-p%C3%A5-natten/#findComment-5642400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå