Gå til innhold

Hjelp til valg av tvillingvogn...Please!!

Moppie

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Tiden er inne for oss og velge barnevogn. Vi har sett po Tautonias S4 og Emmaljunga Twin Cerox. Hvem er best...

Et sporsmol til... Mine prinsesser blir fodt i november, og noen mener at vi ikke trenger bager i vognen fordi vi har Voxiposer.. Men hva nor de blir for varme rundt posketider.. hva gjor man da...

Er po ferie hos svigers i Nederland og handler masse barneting, for her er det BILLIG!!!!!.. Toutonia vognen koster faktisk 2000 kroner mindre her enn po Babyshop i Norge. Og da folger alt utstyr med..

Setter utrolig stor pris po alle som kan svare po mine sporsmol...

Beklager mye bruk av o, men vi har ikke det samme alfabet i Nederland som i Norge..

Ha en fin dag, alle sammen...

Fortsetter under...

Hva du enn gjør; kjøp en tvillingvogn med svingbart/-e forhjul! Jeg har ingen erfaring med noen av vognene du vurderer, men synes å huske at Teutoniaen har svingbare forhjul? I så fall ville jeg definitivt gått for den. Selv har jeg hatt One Tree Hill Urban Jungle siden ungene mine ble født for snart to år siden. Enkeltbaggene (fås også med dobbelbag) ble brukt til ungene var drøye 5 mnd (tidlig på vårparten). Nå bruker vi vogna som sportsvogn. Vi er, og har hele tiden vært, svært fornøyd med vogna vår. :-)

Personlig ville jeg ikke anbefalt å kjøpe vogn uten noen form for bag. Da ville jeg heller ha byttet ut Voksiposene med noe mindre og nettere.

Lykke til med vognvalget! :-)

Heisann.

Vårt valg falt på Emmaljunga duo, både med hardbag og sportsdel. Ble anbefalt dette siden tvillingene våre kommer i oktober etter termin og de skal ligge hele vinteren i vognen, selvfølgelig alt etter vær å vind. De sa da at softbager til sportsvogn vokser de fort ut av. Så vi ble anbefalt hardbag med voksiposer i hos "Sjarmtroll" i Tromsø.

Har vært å prøvd å trille på de vognene de har der å fant ut at Emmaljunga trillet best uten at de som triller på vognen trenger å skyve så mye. Dette i forhold til både Brio og Simo. Andre vogner har jeg lite kjennskap til.

Tvillingforeldre foreningen anbefalte skandinaviske vogner. Husker ikke helt hvorfor men tror det hadde noe med at de hadde bedre demping å noe slikt.

Uansett hva du kjøper blir du helt sikkert fornøyd.

Lykke til både med vognkjøp og tvillingene... :-)

Vi har kjøpt TFK twinner twist. Den er kjempelekker og god å trille! Tvillingene har jo ikke kommet til enda, men den virker ihvertfall kjempegod her vi har trillet rundt inne i stua. :) Har kjøpt hardbagger og OTH sine buggy mummy poser for å ha til vinteren. Gå inn på babyjungle.nl Vi bestilte derifra, og alt i alt kom vognen med hardbagger, regntrekk til hardbagger og sportsdel, pluss to poser, på tilsammen 9000kr med frakt til norge. Her i Norge hadde vi måttet betalt 14000 for akkurat det samme! Siden du befinner deg i Nederland selv, kan det jo hende du sparer endel på frakt også hvis du kan frakte den med deg selv. :)

Absolutt en vogn å sjekke ut altså!

Lykke til med valget. :)

Annonse

Hei!

Vi har kjøpt inn OTH vognen, etter å ha kikket masse rundt. Vi ville ha en lett og nett vogn, etter å ha prøvd forskjellige vogner de siste årene.

(Har tre barn fra før) Synes OTH vognen har befriende lite dill, er enkel å gjøre om, og blir liten i bilen. Vi har kjøpt enkelbagger til, tror det blir lettere for oss å bære dem slik. Baggene er smale, men det gikk faktisk å putte sønnen vår på 1 år ned i dem. :-) Vognen gir oss også mulighet til å ta med en tvilling i bag og storebror i sportsvogn på tur, om vi velger å dele ungeflokken slik. :-)

Lykke til med valget!

Hei

Vi har ikke bestemt oss for vogn ennå, så der kan jeg ikke komme med noen forslag. Vil bare si at jeg ikke tror at voksiposer gir samme stabilitet for barnene som bag. Vi venter i desember og har bestemt oss for å kjøpe med hardbag. Får godt nokk ikke plass til voksiposen i dem, noen butikker anbefaler at man bruker lammeskinn og dyner andre anbefaler mindre dunposer. Lykke til.

HeI!

Melder meg på TFK bølgen!, har brukt denne vognen flere ganger om dagen, ut og inn av bil, og ut og inn av butikker i litt over 8 mnd! Gikk over fra våre to separate hard bagger til sports delen da de var 6 mnd.

Har bare gode ord og komme med. Kommer inn i alt av dører, har heller ikke møtte en heis enda heller som er for smal...

Merk på sportsvogn: smarte lommer på kalesje, til mors solbriller, mob.tlf, lommebok, bil nøkkel, leker etc. Lommer bak på ryggene på vogna, plass til våtservietter, bleier og ekstra body el. Kurv under med god plass til regn trekk handle poser osv. Dette er yppelig for meg som har ei større jente også, og ikke mulighet til å holde styr på alle veskene.....hånd veske, stelleveske...osv.

Jeg ringte HENNING på babyjungle i nederland, hyggelig og service innstilt kar!

Lykke til!!

Hei!

Vi har heller ikke bestemt oss for vogn enda, men har vært innom et par forretninger og fått råd...hadde først sett oss ut emmaljunga twin cerocx, men da vi så den "live" fant vi fort ut at den blir veldig smal! veldig nett og fin vogn, men jeg synes rett og slett d blir lite plass til barna! heller nå mot teutonia S4, den blir relativt liten sammenlagt men gir god plass til barna. hadde først tenkt softbag, men satser istedet på voksi med bæreinnlegg, virker bra d og! er så fornøyd med voksiposen fra førstemann, at jeg ikke klarer å legge bort den til fordel for bag (ser ut til at softbagene blir trange med voksi...).

Lykke til!

Hei

Brio har nettopp kommet med en ny tvillingvogn som heter dobble wave. Det er den beste jeg noen gang har sett! Du velger om ungene skal være bak eller fremovervendt ved kun å bevege styret. Helt utrolig. Pga sikkerhet bør ungene ligge i softbag! Den låses fast slik at barna ikke sklir ut.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...