Gå til innhold

Noen som har gutter ca.16mnd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, vi har en gutt som er litt over 17 mnd. Jeg har ikke målt eller veid han siden han var på 15 mnds. kontroll, men da var han 86cm lang og veide rundt 12-13kg.

Nå bruker han str 86 og 92, blir mer og mer 92.

Du behøver ikke å forklare/unnskylde deg for noen. Vær stolt over gutten din. Han kommer til å bli stor og flott! Du kan jo si at for å bli høy og flott må man begynne tidlig eller noe i den dur.

God sommer!

Har ikke målt gutten min på noen mnd men tror nok han er et sted rundt 85cm. Han er egetntlig stor for alderen, og det forstår jeg gutten din også er, men det er ingenting galt med det.

Barna i den alderen vokser i rykk og natt og plutselig kan han roe seg ned en stund og de andre tar han igjen.

Ellers bruker gutten min stort sett 86/92 i klær, men har sluttet å kjøpe 86 nå. Trenger han noe nytt blir det kun i 92.

Min sønn er snart 17 mnd.. Ikke veid han elle rnoe sånn siden 15 mnd kontrollen, men da var han 83,5 cm og 11, et eller annet tung.. Når jeg kjøper nye klær til han nå så kjøper jeg 86.. Men han har fortsatt klær i str 80 som er mer en passe...

Annonse

Jeg har en gutt på 17 mnd og han bruker str 86 i klær. Buksene hans er til og med for lange til han, så han går å trør på dem...Men str 80 blir for lite igjen..

Da han var på 15 mnd kontroll var han 80,5 cm lang (tror jeg)...

Vår gutt var 68lang og 10,7kg på 15mnd kontrollen. Jeg har fått kommentarer andre veien om at sønnen min er kort! Ikke gøy det heller. Han bruker stort sett str 80. Har noen klær i 86 som han bruker, men det er ofte litt stort.

Ikke bry deg om kommentarene, vi har alle flotte barn! Ikke alle kan være helt på gj.snittet:)

Da Tobias var 15 mnd var han 10,3 kg og 79 cm lang og brukte 74-80 i klær (kommer an på klærene).

Nå er han 19 mnd og på sist kontroll (for et par uker siden) var han 10,6 kg og 81 cm - bruker samme strl som da han var 15 mnd (som han forsåvidt har brukt siden han var 11 mnd....)

Unger vokser jo veldig forskjellig, noen vokser mer enn andre i visse perioder, mens noen generelt er større pga gener ol. Både jeg og pappaen var små som barn, så jeg tenker ikke noe over at Tobias vokser sakte. Han er frisk og fornøyd og spiser godt - og det er det viktigste.

Vet om mange som har barn på gutten din sin alder som bruker tilsvarende strl i klær, så det er nok ikke så uvanlig. Føler heller det er jeg som må forklare meg fordi gutten min bruker så små strl....:o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...