Gå til innhold

September: Jenta mi kom for tilig


MammaMalin89

Anbefalte innlegg

Jeg hadde egentli termin 24. september, men lille jenta mi kom den 5.juli. Hun ble tatt med akutt keisersnitt og hun pustet ikke selv når hun kom.Hun veier 1220gr og er 38cm lang.

Hun ligger nå i kuvøse, og blir sterker og sterkere for hver dag.

Legene sier hun kommer til å klare seg, men at vi kommer til å bli værende på sykehuset i noen måneder. Jeg kan ikke vise henne fram til venner og familie, ikke holde henne,så vidt ta på henne.

Jeg er glad for jenta mi, men synes allt er så trist og deprimerende nå..jeg har fått et barn, men får ikke være mamma.

Er det noen som har fått prematur barn, eller som vet hva jeg kan vente meg?

Er så redd for den lille jenta mi:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere med den lille jenta :-)

 

Opplevde selv det samme for ett år siden. Jenta vår ble også tatt med akutt keisersnitt og var livløs ved fødsel. Hun kom seg sakte men sikkert i kuvøsen og på respirator. Men noe var fremdeles galt. De oppdaget diafragmahernie (mellomgulvsbokk) og hun ble operert for dette. Vi fikk heller ikke vise henne frem til venner elller familie på en stund, heller ikke holde henne de første ukene. Det var en fantastisk opplevelse når vi ENDELIG holdt henne i armene våre. Du har noe å se frem til. Jenta vår var 1500 gr og 40 cm.

 

Vi var litt over 2 måneder på sykehuset, men tiden gikk egentlig ganske fort siden vi var veldig opptatt med å styre og stelle med henne. Godt å se hvor frisk hun ble. I dag er hun en veldig aktiv jente på 1 år. Det har vært et fantastisk år med mye latter, glede og gledestårer.

 

Skjønner godt du er deprimert, men håper det går bra fremover. Et godt råd er at du bør være frempå på sykehuset og lære selv hvordan hun skal mates, stelles, medisineres etc. Da går tiden fortere når du kan gjøre litt selv enn at pleierne skal gjøre alt. Det er også veldig godt å vite at du hjelper henne.

 

Lykke til fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint det gikk bra med jenta deres:)

Tusen takk for at du delte opplevelsen din og råd.

 

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd dette, men jeg vil bare ønske dere lykke til! Det går helt sikkert bra, og sykehusene i Norge er på verdenstoppen i å ta seg av premature barn!

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har ikke fått prematurt barn selv, og har dermed ingne erfaring. Vil bare sende mine sterkeste lykkeønskninger og gode tanker - håper det går bra med dere alle og at du får holde jenta di snart!

 

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det var tidlig. Jeg må bare ønske dere lykke til. Håper lille jenta de vokser seg stor og sterk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med jenta, håper d går bra:-)

Satser på at alt går bra med jenta deres fremover...

Lykke til..

Stoor klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: Gratulerer med jenta di!

Skjønner du er trist som ikke får "være mamma"

Godt å høre legene si hun er sterk og at hun vil greie seg.

 

Jeg krysser fingrene for deg og dine!!!

 

Du får holde motet oppe de mnd dere må være på sykehuset.

Sikkert "lett" for meg å si, men lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jenta di.. synd at det ble så tidlig men det går bra til tross for mange hindringer...

 

Lykke til videre.. tenker på dere og håper dere tar vare på hverandre...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har ikke erfart det selv, men min svigerinne fikk akutt svangerskapsforgiftning og min lille niese ble tatt med keisersnitt i uke 29. Det var oppturer og nedturer i tiden som kom, og de var på sykehus i ca to måneder før de kunne ta henne hjem. Nå er hun en livlig 1 åring- så fin som bare det!

 

Ønsker dere lykke til! :)

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gutter kom også for tidlig. Jeg hadde termin 19. september, ventet tvillinger, men ble sendt til Ullevål 19. juni pga at tvilling2 fikk for dårlig, eller ingen näring. De ble tatt med ks da de var 27+3. Tvilling1 var 1058 gr og 36 cm lang, tvilling2 var bare 484 gr og 27 cm lang.

 

Begge to ble lagt i kuvöse, og på respirator med en gang.

 

Trösten jeg kan komme med, er at barnet ditt har nå de beste forutsetninger for å overleve! Når det först ble så galt som det ble, så har de det absolutt best i kuvösen sin. Og folkene som jobber med barnet ditt har en kompetanse som er av en annen verden! Jeg er ikke i bestittelse av en slik kompetanse, og hadde ikke kunnet gjort noe som helst for barna mine. Det jeg kunne bidra med, var mitt närvär. Bare at barnet ditt hörer stemmen din - og gjenkjenner den fra inni magen din, er godt for det! Og at du sitter ved kuvösa og legger hendene dine på barnet ditt, er kjempeviktig!

 

Vi fikk vist fram guttene våre til familie og venner så mye vi ville - innen besökstiden på avdelinga. Men selvfölgelig gjennom kuvösa. Antagelig er familien din bare kjempelykkelig for at det gikk bra med både deg og lille barnet! Og de klarer fint å se på det nye familiemedlemmet gjennom en glassvegg, til det er friskt nok til å komme ut.

 

Du er mamma, selv om du må väre det gjennom en glassvegg ei stund! Vär sterk for barnet ditt, vär der for barnet ditt! Og man må bare väre tålmodig!

 

Önsker deg lykke til, og gir deg en stor klem - bare fordi jeg vet akkurat hvordan du har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle for lykke ønsker, og tusen takk Caker*fikk to babyer 21.06.06, håper guttene dine er friske og store nå.

Rosalita, som jenta mi heter klarer seg kjempe fint nå. Hun har blitt 1905 gr og 42 cm nå:)

Hun bruker ikke c-pap lengere, og hun har begynnt å sutte litt på brystet.

I dag ble hun flyttet i varmeseng, og det er godt.

Den måneden jeg har vært her har vært ganske tøff, men nå begynner allt bli så mye bedre.

Takk alle sammen<3

 

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...