Gå til innhold

Noen flere i dårlig form?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er nå 5+5 og denne uken har jeg begynt å merke graviditetens ubehag. Har vært veldig oppblåst og litt lettere magesmerter helt siden EL. Men nå sover jeg så tungt at jeg er sliten når jeg våkner og det tar veldig lang tid å våkne ordentlig. Er småkvalm og uvel, svimmel og vondt i nakken/hodet. Noen som har det sånn? og som har noen gode råd for å gjøre denne tiden så behagelig som mulig?

Klem fra en lykkelig gravid.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5632069-noen-flere-i-d%C3%A5rlig-form/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har merket det de siste dagene jeg også. Er 5+4 i dag. Blitt kvalm om morgenen og hvis det går for lenge mellom hver gang jeg spiser (dvs. over to timer...) Føler meg generelt fyllesjuk, skikkelig uggen følelse. Men det går bedre hvis jeg tar meg god tid om morgenen og heller kommer en time for "sent" på jobb (har flexitid), passer på å ha knekkebrød ved siden av meg hele tiden som jeg kan knaske på når jeg merker antydning til sult og drikker masse vann. Og lar meg selv få sove en skikkelig lur når jeg kommer hjem fra jobb, det går bra å sove igjen til kvelden uansett.

Jeg er 5+5 i dag og i god form tror jeg. Har vært syk så tror ikke det er pga graviditeten at jeg har vært dårlig. Jeg har mye luft i magen og så kjenner jeg at hjerte dunker mye fortere enn før. Men jeg er ikke kvalm slik jeg var sist gang, så kanskje det kan tyde på en jente??

Klem fra en annen lykkelig gravid:)

Hei! Forrige gang ble jeg kvalm og uvel fra dag 1... Denne gangen merket jeg det ut i uke 6. Trodde det skulle passere forbi denne gangen jeg... Kraftig hodepine, svimmel, slapp, kvalm you name it. Klarer nesten ikke å reise meg eller sitte uten å bli svimmel og kvalm. Har veldig forståelsesfull fastlege som sykmeldte meg til over ferien. Husker hvordan det var sist med disse plagene ut i uke 16.... Dagene går veldig sakte.. Pluss at jeg har ei snuppe på 21 mnd å leke med om dagen!! Legen sier det er pga hormoner og at blodtrykket endrer seg pga større blodvolum. Altså blodtrykksfall som gjør at jeg er svimmel. Helt naturlig altså, men VELDIG ubehagelig:( Trøster meg med at det går over og gleder meg til reslutatet. I tillegg tenker jeg at verre enn dette kan ikke fødselen bli!! Var ihvertall slik sist!!! GOD BEDRING!!

Annonse

Det som de egentlig sier er at venter du jente så blir du kvalm og venter du gutt ikke kvalm....

Men det skjedde det motsatte på meg ble ikke kvalm når jeg fikk jente og kjempe kvalm når jeg fikk gutt...

Lurer på hva jeg går med nå... er ikke kvalm... foreløpig..

He he he blir spennende å se når h*n kommer ut, skal ikke vite det på ul

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...