Gå til innhold

hvor viktig er det å gå til legen hver uke på slutten??


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg var hos legen i dag. fikk ikke ny time til uka igjen for da har legekontoret ferie. jeg har termin 23juli og fikk ikke ny time før 25juli.

trodde det var veldig viktig å sjekke blodtrykk og ta urinprøve ofte på slutte jeg. er det ikke så viktig det eller??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

var hos jordmor idag, har terminen 29.juli, men skal ikke mere til jordmor. Hun skal på ferie og henviste meg videre til fastlegen min

( som jeg ikke har brukt under hele svangerskapet)

Men alt var bra med meg, og hun sa at hun var sikker på at barnet kommer i neste ukene en eller annen gang da hodet lå på plass ganske langt nede.

Hvis alt er normalt med deg og ikke noe uvanlig skjer med deg før terminen så trenger du ikke å bekymre deg.

 

Men du kan jo alltid snakke med fast legen din.

 

lykke til....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er til kontroll annen hver uke, har termin 28.juli. Så lenge som du føler deg bra, er det nok ikke så viktig. Men kontakt dem hvis du føler deg usikker... Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var viktig,med tanke på fostervanns forgiftning å slik. Men jeg vet jo ikke,men det er vel en grunn for at det er så ofte på slutten! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler det er tryggest å gå ofte til legen på slutten. går ikke til jordmor. jeg kan vel kanskje ringe føden å spørre om sjekk der hvis jeg føler behov for det til uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. jeg har vært hos jm 5 gange til nå. hos lege har jeg kun vært for å få termin.

skal til jm igjen neste uke, og da har jeg 7 dager igjen til termin.har ikke hatt så mange kontroller jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge en folder som kommunen har gitt ut her skal man hver 4. uke til det er 1 mnd igjen, så hver 14. dag fram til termin. Etter termin skal man en gang i uka. Førstegangsfødende skal halvt om halvt til lege og jordmor, mens flergangsfødende skal mer til jordmor.

 

Fostervannsforgiftning kan man da ikke se på noen urinprøve eller på blodtrykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...