Gå til innhold

Jeg prøver inne hos dere å jeg:)

hege85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Hege,

Det kommer jo veldig an på hvor i Spania du har tenkte deg, og om det er snakk om langtidsleie eller korttidsleie.. Her er ihvertfall noen linker du kan begynne å se på:

www.segundamano.es

www.enalquiler.com

www.rent-flat-barcelona.com

Det finnes tusenvis av sider som dette (tror disse er mest langtidsleie... husker ikke helt), men var disse jeg kom på i farten.

Lykke til!

Å, tusen takk:) Vet ikke helt hvor jeg vil bo enda.. Har vært i barcelona før og der likte jeg meg veldig godt, men da hadde jeg ikke en liten gutt med meg da, og det skal jeg ha nå..:) Hvor i spania bor du da? Problemet mitt er å få med gubben da.. Jeg har tenkt å studere, men han må jo sikkert ha seg en jobb. Men han er jo så inngrodd her så han har ikke så lyst..

Klem:)

Jeg bor faktisk i Barcelona :) Trives kjempegodt her. Er jo så klart en storby, men samtidig så føles den ikke sååå stor. Du har jo både strand og fjell like ved. Hvor/ hva har du tenkt å studere?

Regner med at dere da snakker om langtidsleie, noe som er litt lettere enn bare for en kort periode.. Snakker dere spansk?

Finnes forresten en norsk barnegruppe her nede, som arrangerer norsk undervisning for barna og diverse sammenkomster for oss norske som bor her nede! Ellers kan du jo sjekke konsulatet sine sider:

www.noruega.es

Der står det mye bra informasjon. De som jobber der er også veldig behjelpelige! Lykke til, og bare spør hvis du har flere spørsmål :)

klem

Bor du i Barcelona du ja:) Først og fremst må jeg ta ferdig studeiekompetansen..Var så dum at jeg hoppet av allmennfag 3. året for 3 år siden.. Angrer på det i dag, men er ikke noe annet å gjøre enn å hive seg uti det og bli ferdig med det! Etterpå har jeg tenkt å studere fysioterapi!

Har tenkt å ta siste året som privatist da, da er det litt lettere å flytte på seg..Noe skal jeg ta over nettet også.

Nei, snakker ikke spansk, men vil veldig gjerne lære de, så jeg holder på å ta et spanskkurs nå.Ser det som en veldig fin mulighet til å lære språket hvis jeg flytter til spania iallefall;) Men vil gjerne kunne litt før jeg drar.. Du kan sikkert spansk? Hva gjør du nedi der forresten, jobber du eller går skole? Du skal vel ha baby snart også..:)?

klem:)

Ja, vi skal ha baby snart.. har som du ser termin 26 august, men håper sterkt at han kommer litt før..Sliter litt med varmen om dagen, så prøver å holde meg inne de verste timene. Jeg har studert her tidligere, men akkurat nå er jeg faktisk hjemmeværende. Var ikke så mange som var interessert i å ansette meg når jeg måtte fortelle at jeg var gravid ( kontrakter osv er ofte litt annerledes her, du begynner ofte med en 6 måneders kontrakt. Er du gravid når du begynner, sier det seg nesten selv at den ikke blir fornyet!). Mannen min er spansk, så jeg blir nok boende her nede jeg :)

Lønner seg å kunne litt spansk her nede, gjør mye enklere! Er jo mange gode språkskoler her også som man kan gå på. Skal du studere over nett kan det jo være greit for å få litt omgangskrets.

klem :)

Annonse

Regner med det er litt vel varmt å gå høygravid nedi ner nå ja..:) Holdt på å dåne selv jeg når jeg gikk høygravid her i fjorsommer! Er ikke så utrolig lenge til termin nå da, får iallefall håpe du slipper å gå over tida..! Jeg gikk 8 dager over, og det var veeeldig lange dager..:) Vet du noe om hvor jeg eventuelt kan finne språkskoler i barcelona..? Lurer litt på om det finnes fysioterapistudeier i barcelona og da, men det er ikke sikkert du vet noe om..? (Det finnes jo helt sikkert, men kan jeg studere der liksom:)) Spør og graver fælt jeg nå, må bare si i fra hvis du syns jeg maser! Er jo litt interessant for meg å høre fra noen som bor i spania:)

Lykke til med magen i varmen:)

Ja, det er ganske varmt her nede for tiden ja.. Må smile litt når jeg hører folk klage over 27 grader hjemme i norge..her var det 40 i går.. Så høygravid i denne varmen er litt slitsomt til tider :)

Jeg har selv gått på to forskjellige språkskoler her. Den aller beste synes jeg var ESADE. Det er et meget annerkjent universitet her som også har egen språkdel. Er mulig det er litt dyrere enn andre, men utrolige lærere, og du lærer fort! jeg fikk kjempeutbytte av de. I tillegg til at elevene der er litt mer "seriøse". Har inntrykk at mange som er her for å lære spansk er her mer på ferie.. festing og strand osv.

adr til esade: www.esade.edu

fysioterapistudier vet jeg dessverre ingen verdens ting om :) Sikker på at det finnes her, men aner ikke hvor eller hvordan det fungerer.. Vet ikke om det er offentlig eller private universiteter eller hvor eller noe..Tror jeg hadde ringt konsulatet og forhørt meg litt, eller skolen din i norge, kanskje de vet noe?

Du maser ikke, bare koselig å kunne hjelpe :) Når har du termin?

Klem,

Ja 27 grader her er vel ingenting i forhold til den varmen du opplever:) Sjekket litt på ANSA ang fysioterapi, og det var visst et av de mest populære studiene i spania, så det var veldig vanskelig å komme inn..Typisk:) Men jeg stiller uansett ikke likt som spanjolene da, jeg blir jo evtuelt tatt inn på utenlandskvote, men den kvoten er nok ikke så stor, så jeg må nok ha bra karakterer..! Jaja, jeg skal prøve iallefall!

Jeg er ikke gravid, he he, var gravid i fjor på den tida her:) Har en liten gutt som blir 1 år den 20.aug! Men det var likom ikke så mange inne på dib som ville svare på spm ang spania, så da prøvde jeg inne her:)

Og har jo fått kjempegod hjelp av deg:)

Er det første barnet du skal ha nå eller?

Jeg kan jo gi deg mailadr mi, så kan du jo evt sende meg mail istedet:)

[email protected]

• 2 uker senere...

Hei igjen,

Sorry at jeg ikke har svart deg. Har vært bortreist noen dager, så har ikke vært noe særlig på nett. Siste tur på lenge :)

Kan tenke meg fysioterapi kan være litt vanskelig å komme inn på ja, men som du sier, du stiller jo litt annerledes. Er jo bare å prøve!!

Mailen min er hele navnet mitt, så er ikke så glad i å gi ut den.. ( burde egentlig bare forandret den, så slapp jeg akkurat det..).

Du får bare etterlyse meg her hvis du har noen flere spørsmål, men akkurat når det gjelder studier så kan jeg ikke si at jeg vet så mye.. tror ansa er beste tips der ja! Her går vi bare og venter på at lillegutt skal melde sin ankomst, gleder meg til å se han! er førstemann for oss, så er ganske så spennende:)

Håper du nyter sommerdagene!

klem,

Hei igjen ja:)

Ja, jeg og hadde mail som inneholdt hele navnet mitt, men tok bare å lagde en ny, siden jeg ga ut adr mi til ei inne på dib. Du kan jo bare sende meg en mail da, hvis du vil. Trenger jo ikke legge ut mailadr di her. Men er ikke sikkert du vil gi den ut i det hele tatt da, uansett om det er inne her eller på mail til meg..:)

Skjønner dere gleder dere til lille babyen skal komme ja! Det blir spennende:)

Jeg har begynt på igjen å jobbe jeg da, så det holder jeg på med for tiden.. Litt kjedelig å jobbe om sommeren men.. Penger må man nesten ha:)

Hvis jeg skal studere noe i det hele tatt i spania så må jeg nok kunne spansk flytende først.. Så blir nok å være der 1 år for bare å lære språket før det evt blir noe andre studier!

Lykke til videre med graviditeten:)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...