Gå til innhold

Sukk..da er det slutt på vanlig ku-melk her i gården...

Anbefalte innlegg

Fikk anbefalt av hs å starte med kumelk, den lille gutten min er 11 mnd. Begynte på søndag så smått, og han drakk villig vekk. Har fått litt hver dag denne uken, max 1 dl på flaske om gangen. Resultat: gul diare siden mandag, etter hvert eneste måltid (melk og vanlig mat).

Gav beskjed på hs i dag og de sa at han ikke tålte kumelk enda, og at vi måtte tilbake til mme frem til han var 18 mnd. Greit nok det, ikke noe problem.

Sår og hoven og med blemmer. Noen som har gode råd og tips? Han har aldri vært plaget av dette tidligere, men det er tydelig at kumelk ikke passet i kroppen hans foreløpig..

Stakkars lille babyen min....

Fortsetter under...

vask stumpen skikkelig etter hvert skift og smør på en god babyolje mens huden fortsatt er våt. lufttørk eller bruk hårføner på stumpen til den er passe tørr og smør på en god type zinksalve etterpå. det hjalp her da gutten min hadde diare, men jeg prøvde meg bare frem selv så dette er ikke noe fagperson-svar. hehe...

ikke bruk vann, men "vask" tørk stumpen med bommullsdotter dyppet i olivenolje. brukte dette den ene gangen gutten vår var sår, og det var borte samme dag. han hadde et par blemmer.

funker veldig fint, lykke til :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...